مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

انبيا برادر مردم‏

  خداوند پيامبران را برادر مردم خواند و ايشان را قوم آن‏ها، نه برادر. چون مردم با انبياى الهى رفتار برادرانه‏ى مبنى بر مهربانى و احسان را رعايت نكردند، بلكه دشمنى كردند و ناسزا گفتند و آنان را تكذيب كردند.
 قوم صالح‏عليه السلام گفتند: «إنّما أنت من المسحّرين»(277).
 قوم نوح‏عليه السلام گفتند: «لئن لم تنته يا نوح لتكوننّ من المرجومين»(278).
 قوم هودعليه السلام گفتند: «و ما نحن بتاركى ءالهتنا عن قومك و ما نحن لك بمؤمنين»(279).
 قوم لوطعليه السلام گفتند: «لئن لم تنته يا لوط لتكوننّ من المخرجين»(280).
 قوم شعيب‏عليه السلام گفتند: «ما أنت إلاّ بشر مثلنا و إن نظنّك لمن الكاذبين»(281).
 
انبيا، مشمول نصرت الهى‏

  «و لقد سبقت كلمتنا لعبادنا المرسلين * إنّهم لهم المنصورون»(282)
 انبياى الهى مشمول نصرت الهى هستند، اما نصرت را مقيد نكرد به اين كه آن‏ها را در دنيا نصرت مى‏دهد يا در آخرت يا به نحوى ديگر؛ اما اين نصرت را عموميّت داد كه شامل دنيا و آخرت مى‏شود؛ «إنّا لننصر رسلنا و الّذين ءامنوا فى الحياة الدّنيا و يوم يقوم الأشهاد».(283)
 پس رسولان الهى در حجت و دليل منصورند. زيرا راه حق را پيش گرفته‏اند و راه حق، هرگز شكست نمى‏خورد و هم بر دشمنان خود منصورند. چون خداوند از دشمنان انبيا انتقام گرفته است؛ «و ما أرسلنا من قبلك الاّ رجالاً نوحى إليهم من أهل القرى أفلم يسيروا فى الأرض فينظروا كيف كان عاقبة الّذين من قبلهم و لدار الاخرة خير للّذين اتّقوا أفلا تعقلون * حتّى إذا استيأس الرّسل و ظنّوا أنّهم قد كذبوا جاءهم نصرنا فنجّى من نشاء و لايردّ بأسنا عن القوم المجرمين».(284)
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 5 خرداد 1391برچسب: انبيا و ياران آن‏ها اسوه‏ى مؤمنان‏, ] [ 8:37 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب