مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

شرك بزرگترين ظلم‏

  در پانزده مورد از قرآن كريم افرادى ظالمترين مردم معرّفى شده‏اند كه همه با جمله‏ى استفهاميه «ومن أظلم» يا «فمن أظلم» شروع شده است. گرچه بسيارى از آيات در باره‏ى شرك و بت‏پرستى سخن مى‏گويد؛ يعنى ناظر به اصل توحيد است، ولى بعضى از آن‏ها در باره‏ى مسائل ديگر است. مانند: «و من أظلم ممّن منع مساجد اللّه أن يذكر فيهااسمه»(171) و «و من أظلم ممّن كتم شهادة عنده من اللّه».(172) در اينجا اين سئوال پيش مى‏آيد: چگونه ممكن است هر يك از اين طوايف، ستمكارترين مردم باشند، در صورتى كه ظالمترين تنها بر يك طايفه صدق مى‏كند؟ پاسخ: همه‏ى اين امور در حقيقت از يك جا ريشه مى‏گيرد و آن مسئله شرك و كفر و عناد است. زيرا منع مردم از ذكر خدا در مساجد و سعى و كوشش در ويران كردن آن‏ها نشانه‏ى كفر و شرك است و همچنين كتمان شهادت كه موجب سرگردانى مردم در وادى كفر مى‏شود، از چهره‏هاى گوناگون شرك است.(173)

 توحيد (اوثق البيوت) شرك (اوهن البيوت)

  از نظر قرآن كريم كسى كه به طاغوت كفر بورزد و به خداوند سبحان ايمان بياورد، به دستگيره‏ى محكمى دست يافته است كه هرگز گسستنى نيست؛ «فمن يكفر بالطّاغوت و يؤمن باللّه فقد استمسك بالعروة الوثقى لاانفصام لها»(174)، اما اگر كسى به ذات اقدس الهى ايمان نياورد و به غير خدا تكيه كند، مانند عنكبوتى است كه خانه‏اش سست بنياد است و به تعبير قرآن كريم «أوهن البيوت» است كه از هم پاشيده خواهد شد؛ «مثل الّذين اتّخذوا من دون اللّه أولياء كمثل العنكبوت اتّخذت بيتاً و إنّ أوهن البيوت لبيت العنكبوت».(175)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:شرك يا تكيه‏گاه سُست‏, ] [ 17:18 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب