مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

پیرامون این جوان گمنام، سخن فراوان گفته شده و قصه این جوان عاشق، برای نسل جوان همواره تکان دهنده و امیدبخش بوده است. اما برخی تحلیل ها نیز شنیدنی هستند. برخی دانش آموزان ( البته تعدادی از ایشان امروز جزء معلمین هستند ) می پرسیدند: این جوان چرا مرگ خود را درخواست کرد؟ چرا نماند تا محبت ورزی به امام عصر علیه السلام را به دیگران نیز بیاموزد؟ جالب اینجاست که برخی دیگر پاسخ ایشان را چنین می دادند که: برای همین است که به نام ( جوان عاشق ) معروف شده نه ( جوان عاقل ).من فکر نمی کنم به چنین کسانی اصولا بشود توضیحی داد. اما اگر کسی شکنندگی و ظرافت مرحله ای را که جوان عاشق به آن رسیده بود، دریافته باشد ( ما که در نیافته ایم ) می فهمد که آرزوی مرگ کردن بهترین ارمغانی بوده که او بتواند از سرور و آقایش بگیرد. در همین رابطه روایت جالب توجهی را مرحوم ثقه الاسلام کلینی – اعلی الله مقامه الشریف – در کتاب شریف کافی ( بخش اصول، کتاب الایمان و الکفر، باب یقین ) نقل کرده است. حدیث جوانی است که به رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله عرضه می دارد که به مرتبه یقین رسیده و نشانه های آن را نیز برای نبی اکرم بیان می کند. در انتهای همان روایت شریفه می بینیم که آن جوان از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله درخواست می کند برای او دعا کنند تا به فیض شهادت برسد و این دعا مستجاب می شود. ببینید برادران گرامی، تا وقتی که حد تشخیص و نظردهی ما، جلوی بینی مان است و همه چیز را با معیارهای خودمان می سنجیم، نتیجه ای عاید نمی شود غیر از همین که نسخه تمام مردم عالم را می پیچیم و به مرده و زنده و عاقل و عاشق هم رحم نمی کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:جوان عاشق, ] [ 11:10 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب