مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

قرآن درباره چگونگى زندگى انسان چه مى‌فرمايد؟

قرآن مجيد از جهات مختلف درباره زندگى ما انسان‌ها بحث كرده است، كه چند جهت آن را برايتان مى‌نويسم:
1
ـ ابتداى آفرينش انسان: چنان‌كه مى‌دانيد همه ما از فرزندان حضرت آدم هستيم، حضرت آدم از چه چيز آفريده شده؟ از‌خاك و گل.
2
ـ حقيقت انسان: حقيقت انسان از زمانى آغاز مى‌شود كه خداوند در آن خاك و گل روح مى‌دمد و خاك بى‌جان به انسان تبديل مى‌شود و آن گاه است كه لياقت پيدا مى‌كند تا ملائكه بر او سجده كنند:


هنگامى كه پروردگارت به فرشتگان گفت: من بشرى را از گلى خشك، گلى سياه و بدبو مى‌آفرينم * پس وقتى آن را درست كردم و از روح خود در آن دميدم، پيش او به سجده درافتيد.

3ـ ارزش انسان: دوست دارم به اين سؤال پاسخ دهيد كه ارزش انسان به چيست؟ و چه كسى نزد خداوند از ديگران گرامى‌تر و ارزشمندتر است؟ براى راهنمايى بخشى از آيه 13 از سوره حجرات را مى‌نويسم تا با ترجمه آن، به پاسخ دست يابيد: (ان اكرمكم عند الله اتقاكم).

4ـ نقش انسان در دنيا: از نظر قرآن، انسان، جانشين و نماينده خدا در زمين است; همان‌طور كه مى‌دانيد جانشين و نماينده هركس، بايد كارهايى را كه آن شخص دوست دارد و به او فرمان مى‌دهد، انجام دهد. خداوند دوست دارد در زمين، عدالت، برادرى، مهربانى و... انجام گيرد و همه اين نقش‌ها را بر عهده نماينده‌اش (ما انسان‌ها) گذاشته است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:اين كه خداوند مى‌فرمايد: آسمان و زمين را در شش روز آفريديم, مقصود چيست؟, ] [ 16:1 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب