مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

ايّام الله چه روزى است؟

به روزهاى بسيار مهم و سرنوشت ساز «ايام الله» گفته مى‌شود; مثلا 22 بهمن سال‌روز پيروزى انقلاب اسلامى از ايام‌الله است، مى‌دانيد چرا؟ روز 27 رجب كه سال روز بعثت پيامبر است هم از ايام الله است، چون در 22 بهمن و 27 رجب، خداوند به مردم نعمت بزرگى عنايت كرده است. خداوند در يك روز طاغوت را از ايران ريشه كن كرده و در يك روز، حضرت محمد(صلى الله عليه وآله وسلم) را براى هدايت مردم برانگيخت.حضرت محمد(صلى الله عليه وآله وسلم)، ايام الله را چنين معرفى كرده است: ايام الله، نعمائه و بلائه ببلائه سبحانه; ايام الله روزهاى نعمت خداوند و [روزهاى]آزمايش خداوند با فرستادن بلاهاست. پس ايام الله روزهاى مهمى است كه با خداوند به عده‌اى نعمت عطا مى‌كند يا گروهى سركش را مجازات مى‌كند.

كدام آيه قرآن است كه اگر حروف آن را از آخر بخوانيم، همان آيه مى‌شود؟

پاسخ سؤال، بخشى از آيه 3 از سوره مدثر است; يعنى جمله ربّك فكبّر; پروردگار خودت را بزرگ بشمار، كه اگر از طرف راست بخوانيم ربك فكبر است و اگر از طرف چپ هم بخوانيم (از آخر به اول) باز هم ربك فكبر مى‌شود.
البته اين جمله يك آيه كامل نيست تمام آيه چنين است: و ربّك فكبّر.حالا من هم يك سؤال از شما مى‌پرسم:
يك كلمه در سوره «مسد» يا همان سوره «تبت يدا ابى لهب» وجود دارد كه اگر از چپ و راست بخوانيد تفاوتى نمى‌كند. سوره را با دقت بخوانيد و كلمه مورد نظر را پيدا كنيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:چرا همه اسم‌هاى خدا نام مردان است؟, ] [ 15:57 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب