مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

بازگشت به ارزش های رژیم گذشته

بدیهی است که در هر جامعه انقلابی، باسقوط سیستم سیاسی، بی درنگ ارزش های مسلّط برآن محو نمی گردد. دوام ارزش های مزبور، به طول مدت سلطه آن ها بر جامعه و نفوذ بر مسایل فرهنگی، اجتماعی و تربیتی بستگی دارد. هرچه طول مدت مبارزه برای پیروزی انقلاب کم تر باشد، آثار ارزش های نظام پیشین دوام بیش تری می یابد. از جمله ارزش های مذموم ازنظر انقلابی ها، تجمّل پرستی، راحت طلبی، فساد اخلاقی، تبعیض، بی عدالتی و رشوه خواری است. در صورتی که مبارزه ای مستمر و طولانی با ارزش های فرهنگی گذشته به عمل نیاید، به تدریج با رشد دوباره این ارزش ها، زمینه انحراف و آلوده شدن ارزش های اصیل انقلابی فراهم می شود. بنابراین، یکی از آفات انقلاب اسلامی، بازگشت تدریجی به ارزش های فرهنگی طرد شده است.

ناتوانی از انتقال ارزش های انقلابی به نسل های بعدی

یکی از آفات انقلاب، ناتوانی از انتقال ارزش های انقلابی به نسل های بعدی است. نسل اول انقلاب، یعنی کسانی که به دلیل حضور در صحنه (چه در دوران پیش از پیروزی و چه در دوران پس از آن) برداشت و درک متناسبی از شرایط و اوضاع و احوال دارند و بهای سنگینی هم برای انقلاب پرداخته اند، آماده ایثار و فداکاری برای حفظ آرمان های انقلاب هستند؛ در حالی که به طور طبیعی، فرزندان ایشان نمی توانند از چنین روحیه ای برخوردار باشند. اگر نسل اول انقلاب نتواند به شیوه ای مناسب، در انتقال ارزش ها به نسل بعدی موفق شوند و آنان را برای استمرار این نهضت آماده کند، اندک اندک جدایی و شکاف بین دو نسل و نیز مشکلات جدّی و اساسی برای انقلاب به وقوع می پیوندد.

فقدان معنویت در جامعه

یکی از مهم ترین آفاتی که انقلاب اسلامی را تهدید می کند، از دست دادن معنویت است. حضرت امام خمینی رحمه الله حفظ جمهوری اسلامی را منوط به حفظ معنویات و روحیات معنوی در جامعه دانسته، می فرمایند: «مادامی که این ملت، این حالی را که الان دارند... [که [این جوانان های ما توجّه به معنویات دارند و این تحول عظیم پیدا شده است در آن ها که شهادت را با جان و دل می خرند، مادامی که این محفوظ است، این جمهوری اسلامی محفوظ است و هیچ کسی نمی تواند به او تعدّی کند. آن روزی که زرق و برق دنیا پیدا بشود و شیطان در بین ما راه پیدا کند و راهنمای ما شیطان بشود، آن روز است که ابرقدرت ها می توانند در ما تأثیر کنند و کشور ما را به تباهی بکشند».

بی توجهی به فرهنگ شهادت

شهید و فرهنگ شهادت، از والاترین ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی است. شهیدان، گل های پرپر باغستان عشقند. هاله های مقدسی که گرداگرد چهره زمان و گستره سبز زمین را فرا گرفته اند. شهیدان، مشعل داران سادگی و صفا و صمیمیتند. آن ها، شعله های شمع روشنی بخش تاریخند. شهیدان، هر یک کتابی از ایثار و بزرگی اند. آنان، شورانگیزترین حماسه های بشری را سروده اند. بزرگ مردانی که دل به یاری دین سپردند و گوی سبقت را از دیگران ربودند. خدا مردانی که مردانه، جان بر کف نهادند، تا از عظمت و کیان آیین، انقلاب و وطن اسلامی خویش پاسداری کنند. شهیدان، آغازگران طریق عزّت و سربلندی، اقتدار و عظمت ملی، شهامت و مردانگی، آرمان گرایی و دین باوری، و راز بقا و جاودانگی انقلاب اسلامی اند. از این رو، بی توجهی به شهیدان و فرهنگ شهادت، جاودانگی انقلاب اسلامی را به خطر انداخته، آسیبی جدی بر این انقلاب الهی وارد خواهد ساخت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:آسیب شناسی انقلاب اسلامی, ] [ 16:10 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب