مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

اولاً تنها اصلاح يك جامعه يا يك ملت در ميان همه جوامع بشرى با روابط جهانى كه روزبروز نزديكتر و محكمتر مى‏شود كوششى است بيهوده و در حقيقت مانند تصفيه كردن يك قطره آبست در استخرى بزرگ يا نهرى آلوده. ثانياً تنها اصلاح يك جامعه با غفلت از جوامع ديگر امرى خلاف حقيقت اصلاح‏طلبى مى‏باشد. در تعليمات اسلام تمام افكارى كه در آفريش جهان و انسان ممكن است در مغز بشر جلوه كند؛ و همه اخلاقيكه مى‏تواند در نفوس مردم جايگزين شود و همچنين همه اعمال و فعاليتهائيكه مى‏شود از يك انسان در محيط زندگى بروز نمايد بررسى شده است. اما راجع بافكار در اسلام آن قسم انديشه‏هائى كه جنبه واقع‏بينى دارد و در رأس آنها توحيد خداى متعال جا دارد انتخاب گرديده و اصل و ريشه قرار داده شده است. و در اخلاق اسلام آنچه در واقع و نزد عقل سليم پسنديده است انتخاب شده و بر اصل توحيد استوار گرديده است. سپس روى پايه و اصل اخلاق، يك سلسله مقررات و قوانين عملى كه همه جزئيات زندگى انسان را بررسى مى‏كند تشريع شده و در نتيجه وظائف فردى و اجتماعى هر سياه و سفيد؛ شهرى و بيابانى، مرد و زن، كوچك و بزرگ، خادم و مخدوم حاكم و محكوم، توانگر و درويش، در حال عادى و استثنائى روشن گرديده است. كلمه طيبه كشجره طيبه اصلها ثابت و فرعها فى السماء. سوره ابراهيم آيه 24. هر كسى بر اصول معارف و تعليمات اخلاقى اسلام و فقه اسلامى بديده تحقيق بنگرد درياى بيكرانى را مشاهده خواهد كرد كه عقل دورانديش از احاطه محيطش و فكر از رسيدن بقعرش زبون است با اينهمه هر جز آن با اجزاء ديگر پيوسته و مرتبط و متناسب و رويهم يك واحد متشكل خداپرستى وانسان پروريست كه خداى يگانه آنرا به پيامبر گرامى خود وحى فرموده.

 

1) سوره مائده، آيه 48.
2)
سوره حديد، آيه 4.
3)
انفال، آيه 48.
4)
سوره هود آيه 112.
5)
سوره شمس آيه 9.
6)
كسانى را كه از مذهب مجوس به مذهب يهود تمايل پيدا كرده و دين متوسطى ميان مجوسيت ويهوديت دارند صائبى مى‏گويند.
7)
سوره بقره، آيه 62.
8)
سوره بقره آيه 213.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 17 دی 1390برچسب:اهميت اسلام در آسودگى بشر, ] [ 17:27 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب