مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

 ملتى در مشرق زمین قیام مى کنند و حق مى طلبند. پس حق به آنان داده نمى شود و آنان مجدداً براى گرفتن حقشان قیام مى کنند، لکن باز هم صاحبان زر و زور و تزویر از دادن حق آنان امتناع مى ورزند. هنگامى که ملاحظه مى کنند باین ترتیب حقشان را نمى توانند از دشمن بگیرند، سلاحهایشان را به دوش انداخته ، با تکیه بر قدرت سلاح حقشان را مطالبه مى کنند. این بار آنچه را مى خواهند به آنان داده مى شود. ولى دیگر نمى پذیرند و به قیام خود ادامه مى دهند و سلاحهایشان را جز به صاحب و ولى تحویل نمى دهند. یعنى تا ظهور مهدى موعود سلاحها را بر زمین نمى گذارند، و همواره در راه احیاى حق با دشمنان مى ستیزند.
کشته شدگان آنان شهید هستند. آگاه باشید، اگر من (امام باقر) آن زمان را درک کنم ، جانم را براى صاحب این حکومت باقى خواهم گذاشت تا در راه او فدا سازم .

ب : رسول خدا فرمود: یخرج ناس من المشرق فیوطئون للمهدى)4)

مردمى از مشرق زمین علیه ظلم و جور قیام مى کنند و براى فراهم ساختن زمینه فرج و ظهور حضرت مهدى عج جانبازى و فداکارى مى نمایند.
ج : پیغمبر اکرم صلى الله علیه و آله فرمود: انا اهل بیت اختار الله لنا الاخرة على الدنیا، و ان اهل بیتى سیلقون بعدى بلاء و تشریداً و تطریداً، حتى یأ تى قوم من قبل المشرق ، معهم رایات سود، فیسئلون الخیر فلایعطونه فیقاتلون فینصرون ، فیعطون ماسئلوا، فلایقلبونه حتى یدفعوها الى رجل من اهل بیتى فیملؤ وها قسطا کما ملئوها جوراً فمن ادرک ذلک منکم فلیاءتهم و لوحبوا على لثلج(5(

خداوند براى ما اهل بیت ، آخرت را بر دنیا اختیار نموده است و اهل بیت من بزودى بعد از من بلاء و سختى مى بینند و طرد و منزوى مى شوند، تا اینکه ملتى از ناحیه مشرق مى آید. ایشان تحت پرچمهاى سیاه ، مجد و عظمت ، حق و عدالت مى طلبند و دشمن حق ایشان را نمى دهد.
پس براى احقاق حق و بسط عدالت مى جنگند و پیروز مى شوند، خواسته هاى بحق خود را با قدرت از دشمن مى گیرند و پرچم نهضت رابه صاحب اصلى آن حضرت مهدى (عج ) مى سپارند. پس زمین را پر از عدل و داد مى کنند چنانکه دشمنان حق و حقیقت آن را پر از ظلم و ستم کردند.
هر کس از شما مردم آن زمان را درک کند، باید به آن نهضت و ملت بپیوندد، هر چند براى پیوستن به آنان به صورت سینه خیز و با دست و شکم بر روى برف و یخ حرکت کنید، و در این راه سختیهاى فراوان متحمل شوید.
امروز ما شاهد هستیم مردم مسلمان جهان با همه فشارهائى که از سوى استکبار جهانى بر آنان وارد مى شود، چگونه از انقلاب شکوهمند اسلامى ایران حمایت مى کنند، و به این نهضت عظیم مى پیوندند و مى کوشند تا خود را از بندهاى اسارت آزاد سازند. انشاء اللّه .
د: امام کاظم علیه السلام طبق روایت فرمود:
رجل من اهل قم یدعو الناس الى الحق ، یجتمع معه قوم کزبرالحدید لاتزلهم الریاح العواصف و لایملون من الحرب و لایجبنون و على اللّه یتوکلون و العاقبة للمتقین .(6) مردى از اهل قم مردم را به حق دعوت مى کند و گروهى و ملتى دور او جمع مى شوند که از نظر مقاومت مانند قطعه هاى آهن هستند، طوفانهاى شدید آنان را سست و متزلزل نمى کند، از نبرد و پیکار با دشمنان خسته و ملول نمى شوند و نمى هراسند، بر خدا توکل مى کنند، و سر انجام کار به سود انسانهاى متقى و پرهیزکار است .
ه‍ : راوى مى گوید: (7) خدمت امام صادق علیه السلام نشسته بودم . حضرت این آیه را تلاوت فرمود: فَاِذا جاءَ وَعدُ اُولیهُما بَعَث نا عَلَیکُم عِبادا لَنا اُولى بَاءسٍ شَدیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ وَ کانَ وَعداً مَفعُولاً (8).
هنگامى که زمان عقوبت و کیفر فساد و تبهکارى شما بنى اسرائیل فرا رسد، ما گروهى از بندگان خود را که داراى قاطعیت و شدت عمل و مقاومت بسیار هستند براى مجازات بر شما مسلط مى کنیم ، و ایشان در میان شهرها شما را جستجو مى کنند تا در صورتى که یکى از شما به کیفر عمل خود نرسیده باشید او را کیفر دهند، و این وعده خدا حتمى است .
راوى مى گوید: پرسیدم جعلت فداک من هؤ لاء ؟ این گروه چه کسانى هستند.
فقال ثلاث مرات : هم والله اهل قم
سه مرتبه فرمود: به خدا سوگند، آنان اهل قم هستند.

1 - سوره مائده / آیه 54.
2 - مجمع البیان ج 2/ ص 208.
3 -بحارالانوار ج 52 / ص 243.
4 - کنزالعمال ج 14 / ح 38657.
5 - سنن ابن ماجه ج 2/ ص 1366 بنقل از ولایت فقیه .
6 - بحارالانوار ج 57 / ص 216.
7 - همان مدرک .
8 - سوره اسراء / آیه 5.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:انقلاب اسلامى از دیدگاه قرآن و حدیث, ] [ 16:5 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب