مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

گريه در احوالات خود مي کنيم!

گريه ما براي اينها از اين جهت است که چطور خداي تبارک و تعالي شخصيتي بزرگوار مانند علي(ع) را آورد در اين

دنيا براي هدايت ما، ولي ما قدرش را ندانستيم، والا اينها مال زمين نبودند و مال اين دنيا نبودند. آن مردم بي وفا قدر

علي (ع) را نشناختند و او را اذيت و آزار کردند. آن حضرت بايد بنشيند و حسرت بخورد که «الدهر انزلني ثم انزلني

حتي قيل معاويه و علي» روزگار اينقدر مرا پائين آورد تا اينکه گفته مي شود: معاويه و علي به راستي خيلي مصيبت

است، امير المومنين کجا و معاويه کثيف کجا؟ معاويه اي که سرتا پا جسم و ماده و خبائث است در مقابل علي عليه

السلام قرار دارد که همه اش نور است.

 خوشا بر احوال غريبان در دنيا!

علي عليه السلام در دنيا غريب بود و پيامبر صلي الله عليه و آله چند بار فرمودند: «طوبي للغربا» خوشا به حال

غريبان، و ما بايد سعي کنيم جزء غربا باشيم. دنيا را خانه آرامش خودتان انتخاب نکنيد. بدانيد که «الدنيا دار بالبلاء

محفوفه» فکر نکنيد در دنيا در آسايش هستيد؛ بايد به خود رنج و زحمت دهيد و خود و ديگران را ارشاد و اصلاح کنيد.

امام علي (ع) نخلستان
ابوذر نيز در اين دنيا غريب بود!

او به دستورات پيغمبر(ص) خوب عمل کرد، زندگي و کاشانه و خانه نداشت. او رفت

و در ربذه ماند و به دخترش گفت: آخر عمر من است. دختر به گريه افتاد. او گفت:

گريه نکن. دختر گفت: در اين بيابان بعد از تو چکار کنم؟ اباذر گفت: وقتي از دنيا

رفتم، برو کنار جاده بنشين، گروهي مي آيند به آنان بگو که ابوذر در اينجا فوت

کرده است، آنها مي آيند و بدن مرا بر مي دارند.واقعا ابوذر در نهايت غربت زندگي کرد و در نهايت غربت جان داد. يکي

از بزرگان (آيت الله خوانساري) که مرد بسيار با تقوائي بود و نفس زکيه اي داشت ، از ايشان نقل شده که چند

ساعت قبل از فوتشان فرمودند که حضرت عزرائيل عليه السلام جلو چشمانم مجسم شد. او را شناختم که عزرائيل

عليه السلام است.سلامش کردم، جواب داد و فرمود: آيا آماده هستي شما را قبض روح کنم و ببرم؟ گفتم: آماده‌ام.

بعد فرمودند: قدمها را شمردم و ديدم ده قدم شد. ده قدم شد فهميدم ده ساعت ديگر از عمرم بيشتر باقي نمانده

است. بچه ها را خبر کردم و گفتم: رفتني هستم.

آري وقتي روح انسان پاک باشد اينگونه است. آيا از جهات دين مان آماده هستيم؟ آيا آرزوهاي دور و دراز نداريم؟ آيا از

جهات دين مان آماده هستيم؟ آيا مديون ديگران نيستيم؟ آيا آن پرونده سفيدمان آلوده نکرديم؟ اگر آماده ايم خوشا به

سعادت ما.



منبع : شيعه نيوز

برگرفته از انوار اخلاقي ج 1، نوشته آيت الله علوي گرگاني

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 2 دی 1391برچسب:گفت‌و‌گوي آيت الله خوانساري با عزراييل, ] [ 18:28 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب