مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

بعضى از سياسيون معتقدند كه شكست اعراب در اين جنگ شش روزه از يك نقشه‏ى بسيار دقيق شوروى سرچشمه ميگرفت و بگفته غلوب پاشا اگر رهبران شوروى در عمر خود يكبار از صميم قلب خنديده‏اند وقتى بود كه اعراب شكست خوردند زيرا شوروى ميخواست با شكست ناگهانى آنها گام فراخ‏ترى در افريقا و آسيا گذاشته باشد و هرگز در نظر نداشت اسرائيل شكست بخورد.
زيرا در اينصورت عربها آنقدر قوى ميشدند كه ديگر احتياجى باو نداشتند در حاليكه پس از اين شكست با در نظر گرفتن طرفدارى امريكا و بريتانيا از اسرائيل كشورهاى عربى ناچار و بى‏پروا خود را بدامن شوروى مى‏انداختند و اين بزرگترين پيروزى بود كه نصيب شوروى ميشد.
زيرا باين نقشه شوروى توانست در مدت 120 ساعت 120 سال پيش برود! و اضافه ميكند بعقيده‏ى من اين نقشه دقيق تابحال آنطوريكه منظور شوروى بود نتيجه بخش شده و شوروى از آن بهره بردارى كرده است.
سياست بريتانيا و امريكا آنقدر سطحى بود كه گمان ميكردند شوروى در اين جنگ دچار اشتباه شده كه از پشتيبانى كافى كوتاهى نمود و اعراب مغلوب شدند زيرا هرمقدار بيشتر شكست ميخوردند بهمان اندازه احساس وحشت و حس تمايل به ملجاء ميكرند307.
يك نويسنده مطلع اسباب و عوامل شكست اعراب را چنين خلاصه كرده:
1-
كشورهاى عربى نميخواستند آتش جنگ را روشن كنند زيرا استعداد آنرا نداشتند چنانچه شمس‏بدران وزير جنگ اسبق مصر به دو نفر از افسران عالى‏رتبه كه براى طرح نقشه هجوم به اسرائيل به مصر آمده بودند گفته بود شما خيال ميكنيد كه ما ميخواهيم جنگ كنيم تمام اين عمليات كه ما انجام ميدهيم سياسى است نه جنگى.
2-
مصر انتظار داشت هر عملى كه اسرئيل بان اقدام كند از طرف شرق شروع خواهد شد زيرا اسرائيل تقريباً درشمال‏شرقى مصر واقع است در صورتيكه اسرائيل از طرف غرب آغاز جنگ نمود و هواپيماهاى اسرائيل 800 كيلومتر راه پيموده بودند و بقول يكسخنگوى هندى هواپيماهاى اسرائيل در اين هجوم سه مرتبه برزمين نشسته بنزين‏گيرى كردند!.
3-
هواپيماهاى مصرى آشكار بودند و همه‏ى آنها در خط واحدى قرار گرفته بودند و اين وضع كار را بر اسرائيل آسان كرد و همه را در يكمرتبه به آتش كشيدند و پس از آن نيروهاى زمينى مصر در صحراى سينا سقوط كردند و قواى سوريه و اردن اعتماد بر ناوگانهاى دريائى و قواى هوائى مصر داشتند و با سقوط مصر اين دو كشور متزلزل شدند و از طرف ديگر هواپيماهائيكه باردن و سوريه هجوم ميكردند بيش از 700 هواپيما بود بنقل ملك حسين اسرائيل چترى از هواپيما روى اردن زده بود بدين جهت ميشود گفت شكست مصر يگانه عامل شكست سوريه و اردن شد.
4-
اسرائيل پيش از جنگ خدعه بزرگى به اعراب زد و آن اين بود كه خود را چنان مينمود كه هرگز جنگ نخواهند كرد چنانچه موشه‏دايان دو روز پيش از جنگ به روز 3/6/1967 به روزنامه‏نگاران گفت فرصت آنكه ما جواب دندان شكن بمصر بدهيم از دست رفت.
و روز 4/6/1967 يعنى يك روز قبل از جنگ روزنامه‏هاى جهان عكسهائى از هزاران سرباز اسرائيلى درحال شنا چاپ كردند و در زير آنها نوشته بودند كه به سربازان اسرائيلى براى چند روزى مرخصى داده شده آنها در اين چند روز در شنا بسر خواهند برد308.
و باز در همان روز وزراى اسرائيل تشكيل جلسه داده و نقشه جنگ موشه‏دايان را تصويب كردند دولت اسرائيل اعلام داشت كه كابينه وزراء در اين جلسه فقط چند موضوع تجارتى را بررسى نموده و باين نيرنگ ژنرالهاى مصر را اغفال كردند و آنها در قاهره سرگرم بازى تنيس شدند!.
اين عوامل بود كه موجب شكست اعراب شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:چرا اسرائيل پيروز شد, ] [ 10:26 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب