مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

شايد وقايع و چگونگى جنگ اخير اسرائيل و اعراب تا هنوز بر خيلى‏ها روشن نباشد و يا آنكه حقايق را وارونه شنيده باشند براى توضيح مطلب و بيان عوامل و اسباب شكست اعراب بطور فهرست شرحى در اختيار دوستان گذارده ميشود:
دولت مصر اوائل ژوئن ماه 1967 دستور داد قطعات زيادى از نيروهاى خود را از (كانال سوئز) عبور داده و در صحراى سينا متمركز نمايند و بلافاصله مصر از سازمان بين‏الملل درخواست كرد كه اسرائيل نيروهاى خود را از مرزهاى مصر بردارد.
و اعلام كرد كه از اين ببعد كشتى‏هاى اسرائيل مجاز نخواهند بود كه از خليج عقبه عبور كنند و كشتى‏هاى ساير كشورها در صورت عبور تفتيش خواهند شد.
جمال عبدالناصر علت اين عمليات را چنين شرح داد (دولت شوروى بماخبر داده كه اسرائيل قصد دارد با يك يورش خونين سوريه را تحت تصرف درآورد و اين عمل اسرائيل ما را واداشته كه آمادگى خود را براى دفاع از سوريه و تأديب اسرائيل اعلام كنيم305).
و از طرفى بستن خليج عقبه بر كشتيهاى اسرائيل، اقتصاد و حيات اسرائيل را بخطر بسيار مهمى مى‏انداخت و رابطه تجارتى آنها با شرق افريقا و آسيا كلا بروى آنها مسدود ميگرديد.
و مهمتر از آن اين عمل امنيت اسرائيل را تهديد ميكرد و بلكه موجوديت آنها در خطر واقع ميشد و لذا ناظران سياسى ميگفتند بدون شك اسرائيل براى باز كردن خليج ناچار از سلاح استفاده خواهد كرد306.
بدون شك اگر مصر در همان ساعات اول به اسرائيل هجوم ميبرد اسرائيل اگر از پاهم در نميامد هرگز پيش روى هم نميكرد ولى چند هفته‏اى اين‏ور آن‏ور زدند تا اسرائيل توانست نيروهاى خود را با سرعتى برق آسا از مرز سوريه بصحراى سينا آورده و فرصت هجوم بچنگ آورد.
در نتيجه قواى اسرائيل روز پنجم ژوئن ماه 1967 م برابر دوشنبه 15 خردادماه 1346 شمسى، 26 صفر 1387 با يك هجوم مركزى و وسيعى توانست تمام هواپيماهاى جنگى مصر را كه بيش از 400 جنگنده بودند تارومار سازد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:نظرى به جنگ شش روزه‏, ] [ 15:58 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب