مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

يهود هميشه در فراق فلسطين گريه و زاريها داشتند حائط مبكى يا ديوار گريه كه در شهر بيت‏المقدس است شاهدزنده بر اين صحنه است و بعد از قرنهاى متمادى پس از شكست مسلمانان بسال 1948 ميلادى گريه‏هاى شوق آورى در پاى همان ديوار از علما و سران يهود و نخست وزير سابق اسرائيل شنيده شد297.
مقدمات تسلط يهود به اين اراضى بسال 1097 ميلادى در لندن پى‏ريزى شده بود و در جنگ جهانى اول كه رهبران بريتانيا از ترس بخواب نميرفتند و سعى ميكردند امريكا را وارد جنگ كنند و چون سياست امريكا بدست يهود بود ناچار بدامن آنان چنگ زدند و يهودان امريكا از بريتانيا تعهدى گرفتند كه در مقابل شركت امريكا در جنگ بريتانيا دولتى براى يهود در فلسطين تشكيل دهد و اين عهد نامه در 2 نوامبر 1917 درست يكسال پيش از سقوط عثمانى و احتلال فلسطين از طرف انگليس بامضا رسيد ولى مسلمانان پس از احتلال از آن پيمان باخبر شدند.
بريتانيا پس از 1922 (هربرت حموئيل) يهودى را بعنوان نماينده بفلسطين اعزام نمود و اين مرد مدت پنجاه سال سابقه در سرزمين فلسطين داشت و در دوران نمايندگى خود تعداد ششصد هزار يهودى مهاجر را در اين منطقه سكونت داده و پست‏هاى مهم را به آنها واگذار كرد و هرچه زمين بود با تطميع در مقابل پول گزاف و يا بزور سرنيزه از عرب‏ها خريدارى كرده بدست يهود داد و امتياز تجارت خارجى را منحصرا به يهود اختصاص داده و حمل سلاح را بر عرب‏ها ممنوع كرد در صورتيكه تسهيلات فراوانى براى يهود نسبت به خريد اسلحه مبذول ميداشت298.
كسى قدرت نداشت از اين مقوله حرفى بزبان آورد، حتى يكى از كارمندان دولت بريتانيا وقتى خواست بدولت خود گزارشى راجع بزمين دزدى يهود مخابره كند فورا از كار بركنار شد299.
در اوائل جنگ جهانى اول همه فهميدند كه چه سياستى در پس پرده وجود دارد و لذا شريف حسين امير مكه نامه‏اى در 14 يوليو 1915 برهبران بريتانيا نوشت و از آنها درخواست كرد كه مرزهاى كشورهاى عربى را تعيين كنند در اين زمينه نامه‏هائى رد و بدل شد و براى سرگرمى شريف حسين اطمينان دادند كه فلسطين جزو كشورهاى عربى و مرزهاى آن معين خواهد شد300.
در همان دوران جنگ جهانى اول بريتانيا تمام درهاى فلسطين را بروى مهاجرين يهود باز كرد بطوريكه از آلمان و امريكا و ساير كشورها بمانند مور بكشور فلسطين سرازير بودند و بريتانيا با تمام قوا در حمايت آنها ميكوشيد و از هر گونه توطئه و شورش از طرف عربها جلوگيرى ميشد و منظور اين بود كه زمينه بتمام جهات براى تشكيل دولت اسرائيل بمرور زمان طبيعى گردد301.
تا اينجا بريتانيا بازيگر ميدان بود ولى از اين ببعد امريكا وارد كار شده و سرانجام اسرائيل بدست او تأسيس شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:ناله يهود در فراق فلسطين و ديوار گريه‏, ] [ 15:49 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب