مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

وقتى كه بنى‏اسرائيل از رود نيل خارج شدند و به صحراى سينا رسيدند بموسى گفتند كه ما را از آشيانه خود بيرون كردى در صحراى شين‏زار سكونت دادى اين چه رفتارى است كه با ما ميكنى ما احتياج به آب و علف و خوراك و پوشاك داريم.
بصراحت قرآن خداوند از آسمان براى آنان طعام فرستاد و ابرى به آنان سايه مى‏انداخت289.
ولكن پس از مدتى به موسى اعتراض كردند و گفتند از خدايت بخواه بما از محصولات زمين مانند پياز، عدس، خيار، سير، (تره بار) از زمين بيرون آورد.
فادع لناربك يخرج لنامما تنبت الارض من بقلها و قثائها و فومها و عدسها و بصلها قال اتستبدلون الذى هوادنى بالذى هو خير290 اهبطوا مصراً فان لكم ماسئلتم و ضربت عليهم الذلة و المسكنة (بقره آيه 61).
موسى (عليه السلام) گفت پس داخل يكى از اين قريه‏هاى نزديك شويد و آنچه ميخواهيد خود بكاريد ديگر خدا براى شما طعامى نخواهد فرستاد و آنان نافرمانى كردند و دچار عقوبت شدند كه چهل سال در صحراها و بيابانها سرگردان بودند و آنها كه با موسى از مصر بيرون آمده بودند آرزوى شهر را بگور بردند و نوه و نواده‏هايشان بايوشع بن نون وصى موسى داخل شهر كنعان شدند291.

حكومت يهود از طالوت تا امروز

نخستين دولتى كه يهود تشكيل داد وقتى بود كه طالوت با انتخاب وحى آسمانى در حوالى 1090 - 1055 قبل از ميلاد پادشاه آنها شد292 و پايتخت خود را (حبرون) خليل قرار داد ولى چون داود (عليه السلام) پادشاه گشت پايتخت را بسال 1049 ق . م به يبوس (بيت المقدس) انتقال داد.
سليمان (عليه السلام) فرزند داود كه پس از پدرش مقام نبوت و سلطنت را حائز گرديد بزرگترين رفاه و آرامش نصيب مردم شد و هيكل سليمان را او بنا كرد و مدت هفت سال مهندسين مصر، الجزيره، فينيقيا در آن كار كردند.
پس از مرگ سليمان حوالى سال 932 ق.م دولت آنها بدو قسمت تقسيم شد يكى در شمال كه پايتختش سامره (نايلس) بود و ديگرى در جنوب كه پايتختش اورشليم بيت المقدس و اين دو دولت دويست سال با هم جنگيدند تا آنكه سرحون امپراطور آشوريها بسال 722 ق.م بر آنها چيره گشت و فرمان داد همه يهود را از آن منطقه بيرون راندند293.
در حدود سال 616 ق.م كلدانيان كه نينواى را تسخير كردند يهود براى بهم زدن ميان آنها و مصريان كه بر كنعان زادگان نياكان يهود حكومت داشتند سخت مشغول فعاليت شدند و توانستند بين آنها جنگ دامنه‏دارى ايجاد كنند.
بالاخره جنگ بسال 562 ق.م بنفع پادشاه بابل پايان يافت بنو خذنصر پادشاه بابل بانتقام يهود اورشليم را ويران كرد و هيكل سليمان را نابود نمود و همه را دست بسته به بابل سوق داد و معروف به اسيران بابل شدند.
تا آنكه بسال 516 ق.م كورش پادشاه ايران كه مادرش يهودى بود آنها را از اسارت نجات داد و هيكل را دوباره بنا كرد294.
در سال 70 ميلادى قيطس رهبر معروف رومانى اورشليم را خراب كرده و هرچه يهودى بود باسارت گرفت و به (رم) فرستاد.
بسال 125 ميلادى امپراطورى رومانى بر آنها هجوم كرد باز اورشليم را خراب كرده و پانصد هزار يهودى را بقتل رسانيد و پنجاه هزار نفر اسير گرفت295.
بدوران سلطنت ادريانوس پادشاه روم 117 - 138 م يهود 135 بار شورش كردند ولى پيروز نشدند پادشاه مجدداً اورشليم را خراب كرده و بجاى آن شهرى بنام (ايليا) بنا كرد296.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:صحراى سينا و غذاى آسمانى, ] [ 16:15 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب