مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

امام صادق (عليه السلام) به جماعتى برخورد كرد كه آنان عمل حجامت انجام داده بودند فرمود چرا اين عمل را يكشنبه شب انجام نداديد زيرا در آن وقت دردش كمتر ميشد162.
حفض بن غياث از امام صادق روايت كرده كه حضرتش فرمود هر كس اراده سفر كند بايد روز شنبه سفر كند بايد روز شنبه سفر كند اگر سنگى از روى سنگ يا از بالاى كوه در آن روز زايل شود خداوند آن را بجاى خود برگرداند و هر كس حوائج و خواسته‏هاى او به دشوارى افتد روز سه شنبه از خدا بخواهد زيرا آن روز خداوند آهن را به داود نرم كرد163.
على بن جعفر برادر موسى بن جعفر (عليه السلام) روايت كرده كه مردى پيش برادرم آمد گفت فدايت شوم قصد مسافرت دارم براى من دعا بفرمائيد امام فرمود كى قصد حركت داريد گفت روز دوشنبه امام فرمود چرا روز دوشنبه را انتخاب كردى؟ گفت براى اينكه رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) در آن روز متولد شد امام فرمود دروغ گفته‏اند رسول اكرم (صلى الله عليه و آله و سلم) روز جمعه متولد شده، نيست روزى شومتر باشد از روز وفات رسول خدا كه وحى آسمانى منقطع شد و حق ما غضب گرديد منظور امام دوشنبه بود آيا ترا راهنمائى كنم بروز نرم و آسان و خوش طينت كه خداوند آهن را به داود نرم كرد؟
مردى گفت بلى فدايت شوم راهنمائيم فرمائيد فرمود روز سه شنبه شروع بسفر كن164.

نحوست چهارشنبه

عامرطائى گويد از امام رضا (عليه السلام) نقل كرده است كه مرد شامى از على (عليه السلام) از روز چهارشنبه پرسيد كه او كدام چهارشنبه است كه سنگين است و آن را نحس مى‏شمرند و بد فال ميزنند.
امام فرمود آخرين چهارشنبه ماه است كه ماه در محاق واقع ميشود و در آن روز قابيل برادرش هابيل را كشت و در آن روز حضرت ابراهيم (صلى الله عليه و آله و سلم) را در منجنيق گذاشته و به آتش نمرود انداختند و در آن روز فرعون را خداوند غرق كرد و در چهارشنبه هفت شهر قوم لوط رازيرورو كرد در چهارشنبه باد را خداوند بر قوم عاد مسلط كرد و در چهارشنبه خداوند پشه را به نمرود مسلط ساخت، در چهارشنبه فرعون خواست موسى را بكشد ولى سقفها به سرشان سقوط كرد در چهارشنبه فرعون دستور داد پسران بنى اسرائيل را سربريدند و در چهارشنبه بيت المقدس خراب گرديد، در چهارشنبه مسجد سليمان را در اصطخر كه از شهرهاى فارس است آتش زدند و در چهارشنبه يحيى بن زكريا كشته شد در چهارشنبه قوم فرعون را عذاب فرا گرفت، در چهارشنبه قارون را زمين فروبرد و چهارشنبه ايوب مبتلا گرديد و يوسف به زندان رفت الخ165.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:سعادت يكشنبه و دوشنبه, ] [ 15:17 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب