مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه


103) اعيان الشيعه ج 42-214.
104)
شبه قاره هندوستان در جنوب آسيا واقع است و از جنوب باقيانوس هند و از سمت باختر بدرياى عمان و پاكستان باخترى و از سمت شمال بكشور تبت و رشته‏اى از كوههاى معروف هيماليا واقع در تبت بهندوستان منتهى مى‏شود از سمت خاور بخليج بنگال و پاكستان خاورى اتصال دارد. دهلى نو مركز جمهورى اين كشور است شهر كلكته كه در نزديكى دهانه رودخانه معروف گنگ كه يكى از مراكز مهم تجارت و صنعت است و شهر بمبئى در اين كشور واقع است و پرجمعيت‏ترين كشورهاى اسلامى است و زبانهاى مختلف در آن وجود دارد.
105)
روضات الجنات ص 605.
106)
نگارنده كه جهت كارلازمى به مراغه رفته بودم و در منزل دوست محترم‏و صديق معظم جناب حاج سيد سعادت عالم مراغه بودم روز يكشنبه 23 جمادى الثانى 1394 برابر 23 تيرماه 1353 باتفاق ميزبان و جناب آقاى ميرزا مجتبى سلطانى غريب دوستى كه جهت اجراى برنامه‏هاى اصلاحى اسلامى و اخلاقى اعازم شده و الحق خدماتش قابل تمجيد و ستايش بود و جناب آقاى شيخ محمد حسن محمدى خوئى كه افتخار مصاحبت او را از بستان آباد داشتم با اتومبيل جيپ يكى از كاميونداران مراغه به ديد رصدخانه رفتيم كه از طرف فرهنگ و هنر از ويرانه‏هاى آن خاك‏بردارى شده و زير بناى ساختمان بامقدارى از فلكه دوار كه از سنگ است ظاهر شده بسيار بناى مجلل است.
107)
قاموس الاعالم ج 6، ص 4582.
108)
مجمع الفصحاء ج 1، ص 352.
109)
ريحانة الادب ج 3 ص 107.
110)
روضات الجنات ص 171.
111)
ريحانةالادب ج 3 ص 114.
112)
ريحانة الادب ج 3 ص 114.
113)
چهار مقاله عروضى ص 285.
114)
مراد يكى از علماى آنزمان است.
115)
ريحانةالادب ج 6 ص 58.
116)
لغت نامه دهخدا ابوعلاء معرى ص 636.
117)
نوح آيه 41.
118)
بحار ج 14 طبع قديم ص 405.
119)
بحارالانوار ج 17 طبع كمپانى ص 101.
120)
بقره آيه 251.
121)
براى مزيد اطلاع خوانندگان توضيح مختصرى در باره آتم لازم است تا شناختن الكترون بسهولت بدست آيد.
شرح درباره آتم
آتم كوچكترين جزئى است از هر عنصر مادى كه در صورت تجزيه با عوامل فيزيكى خاصيت عنصرى خود را از دست ميدهد و قطر متوسط آتم يك ده ميليونيم ميليمتر است يعنى اگر ده ميليون آتم را پهلوى هم قرار دهيم باندازه يك ميليمتر ميشود و اين آتم كه ماده خام مظاهر و اشكال مختلفه جهان مادى است خود نيز داراى مواد خامى است يعنى از اجزائى ساخته شده است كه آن اجزاء از تكائف انرژى بوجود آمده‏اند و بدوقسمت تقسيم ميشود قسمت اول ذراتى هستند كه جوهر و هسته آتم را تشكسل ميدهند و اين ذرات بردونوعند نوعى داراى بار الكترون مثبت ميباشد و بنام الكترون مثبت و يا پروتن ناميده ميشود نوع ديگر از نظر الكتريكى خنثى ميباشد نترون نام دراد قطره هسته آتم يكصد هزارم خودش است ولى باين خردى بامر الهى قدرت خارق العاده‏اى در او نهفته است كه بمب‏هاى مخرب و نابود كننده محصول انرژى جدا شده از هسته ناچيز اتم است.
قسمت دوم ذراتى هستند سبك و بى‏وزن كه باسرعت سرسام آورى در فاصله‏هاى معينى پيرامون هسته در گردش هستند كه الكترون منفى يانگاتن نام دارند وعدد نگاتنها و پروتنها از يك شروع ميشود تا نود و شش، ساده‏ترين آتم‏ها كه اتم هيدروژن است از يك پروتن و يك نگاتن تشكيل ميشود.
نگاتن-0- هسته پروتن
اتم اورانيوم را 92 نگاتن و 92 پروتن تشكيل ميدهد و شماره نگاتن‏ها در كليه عناصر مساوى شماره پروتنها است لكن شماره نترونها با شماره پروتنها در عده‏اى از اتم‏ها كه عناصر ثابت ناميده ميشوند مساوى است مانند اتم هليوم و ازت و در عناصر ناپايدار كه عناصر راديواكتير نام دارند شماره نترونها بيش از شماره پروتنها ميباشد.
مثلا اورانيوم 92 پروتن و 143 نترون هسته آنرا تشكيل ميدهد و براى مزيد اطلاع به كتب مربوطه رجوع شود در اينجا فقط مقدارى توضيح داده شد كه اجمالا معنى الكترون مفهوم شود. علم كلام ص 132.
122)
روح الدين الاسلامى


نظرات شما عزیزان:

شبكه اجتماعي فيستك
ساعت17:03---8 مهر 1391
فيستك شبكه اجتماعي بزرگ و در عين حال پر امكانات

شبكه فيستك از دو سرور قوي استفاده ميكند كه در سرعت و كيفيت حرف اول را ميزنه

فيستك شامل خدمات

ارسال و اشتراك گذاري مطلب

ارسال موزيك و تصوير و فيلم

انواع بازي هاي تحت وب

ساخت كلوب مجزا براي خود و همكارانتان و خانواده خود

پروفايل همسر خدمت ويژه

سامانه پيامك و انجام قرعه كشي و ثبت نام اس ام اسي و مسابقه و پشتيباني با پيام

تبادل لينك با فيستك
امتياز دهي به كاربر
وهزارن خدمت ديگر
فيستك به زودي باطرح جديد و به روز تبديل خواهد شد

ازشما خواننده محترم متن خواهشمند است كه لينك فيستك را در وب خود لينك كنيد و نسبت به ثبت نام در فيستك اقدام كنيد
www.facetak.ir
www.facetak.net


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 8 مهر 1391برچسب:اعتراف دانشمندان غرب به ذخائر علمى مسلمين, ] [ 16:45 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب