مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

دانشمندان‌ و بزرگان‌ غير مسلمان

 

http://shiaupload.ir/images/15541044672537461658.gif

 

مهاتما گاندي‌، پيشواي‌ هندوستان‌ مي‌گويد :

 

من‌ زندگي‌ امام‌ حسين‌، آن‌ شهيد اسلام‌ را به‌ دقت‌ خوانده‌ و توجه‌ كافي‌ به ‌صفحات‌ تاريخ‌ كربلا نموده‌ام‌ و بر من‌ روشن‌ است‌ كه‌ اگر هندوستان‌ بخواهد كشوري پيروز گردد بايستي‌ از امام‌ حسين‌ سرمشق‌ گرفته‌ و از او پيروي‌ كند

 

 

نظريه‌ فردريك‌ جمس‌ :

 

درس‌ امام‌ حسين‌ و هر قهرمان‌ و هر رهبر شهيد ديگري‌ اين‌ است‌ كه‌ در دنيا اصول‌ ابدي‌ عدالت‌ و ترحم‌ و محبت‌ وجود دارد كه‌ تغيير ناپذير است‌ و اين‌ اصول‌ هميشه ‌در دنيا باقي‌ و پايدار خواهد ماند .

 

http://shiaupload.ir/images/38572331592550272513.gif

 

بورش‌ تامداس‌ توندون‌ مي‌گويد :

 

نهضت‌ حسين‌ از همان‌ زمان‌ كودكي‌ برايم آثاري‌ داشت‌ كه‌ ‌حزن‌آور بود و يك‌ خاطره بزرگ‌ تاريخي‌ است‌. اين‌ گونه‌ فداكاري‌ها سطح‌ فرهنگ‌ بشر را ارتقا مي‌دهد وخاطره‌ي‌ شايسته‌ و جاودانه‌‌اي‌ است‌ .

 

http://shiaupload.ir/images/38572331592550272513.gif

 

نظريه‌ توماس‌ كارلايل‌ :

 

بهترين‌ درسي‌ كه‌ از تراژدي‌ كربلا مي‌گيريم‌ اين‌ است‌ كه‌ حسين‌ و يارانش‌ ايمان ‌استوار به‌ خدا داشته‌اند و پيروزي‌ حسين‌ با وجود اقليتي‌ كه‌ از يارانش‌ داشت‌ باعث‌شگفتي‌ من‌ است‌ .

 

http://shiaupload.ir/images/38572331592550272513.gif

 

توماس‌ ماساريك‌ :

 

بسياري‌ از مورخان‌ و پژوهشگران‌ به حقيقت‌ اين‌ نهضت‌ درست‌ واقف‌ نبودند و جاهلانه‌ قضاوت‌ كرده‌اند و نمي‌دانند كه‌ اين‌ انقلاب‌ چه‌ تحولاتي‌ در جهان‌ اسلام‌ به ‌وجودآورده‌ است‌. با بررسي‌ ترقيات‌ دويست‌ ساله‌ي‌ پيروان‌ علي‌ در هندوستان‌ كه‌ عزاداري‌ را شعار خود نموده‌اند تصديق‌ خواهيم‌ كرد كه‌ بزرگ‌ترين‌ عامل‌ اصلي‌ را آنها پيروي‌ مي‌كنند و مزيت‌ را آنها دارند. امروزه‌ در ممالك‌ مترقي‌ و ثروتمند مسيحي‌ اگر بخواهند چنين‌ عزاداري‌ به‌ پا كنند بايد ميليون‌ها دلار صرف‌ نمايند، بازهم‌ نمي‌توانند چنين‌ تشكيلات‌ ماتم‌ و عزاداري‌ با عظمت‌ به‌ پا دارند و موفق‌ نخواهند شد آن‌ شور و هيجان‌ را به‌ وجودآورند، زيرا مصائب‌ مسيح‌ در مقابل‌ مصائب‌ حسين‌ پركاهي‌ است‌ در مقابل‌ يك‌ كوه‌عظيم‌ پيكر .

 
نظريه‌ي‌ موريس‌ دوكبري‌

 

اين‌ دانشمندِ بزرگ‌ مسيحي‌ بعد از آن‌ كه‌ مطالبي‌ در مورد شكوه‌ و عظمت‌ روزعاشوراي‌ امام‌ حسين‌ بيان‌ كرده‌ و دين‌ اسلام‌ را مي‌ستايد و احترام‌ خاصي‌ مي‌گذارد ـ خصوصاً عدالت‌ و دانش‌ پژوهي‌ اسلام‌- ز گهواره‌ تا گور دانش‌ بجوي‌ را از شعائر اسلام ‌مي‌داند ـ مي‌گويد :

 

حسين‌ براي‌ شرف‌ و ناموس‌ و اجراي‌ احكام‌ اسلام‌ و از بين‌ بردن‌ ظلم‌ و ستم‌ وجلوگيري‌ از حيف‌ و ميل‌ اموال‌ مسلمين‌ و حمايت‌ از مستضعفين‌ و بينوايان‌ براي‌ خدا از جان‌ و مال‌ و فرزند گذشت‌ و زير بار استعمار نرفت‌، پس‌ بياييد ما هم‌ شيوه‌ او را سرمشق ‌قرار داده‌ و از زير دست‌ استعمارگران‌ خلاصي‌ يابيم‌ و مرگ‌ با عزت‌ را بر زندگي‌ با ذلت‌ ترجيح‌ دهيم‌، زيرا مرگ‌ با عزت‌ بهتر از زندگي‌ با ذلت‌ است‌ .

 

اگر مسلمانان‌ مذهب‌ را ناديده‌ انگارند و به‌ نام‌ ميهن‌ پرستي‌ بخواهند ترقيات ‌سياسي‌ حاصل‌ كنند به‌ جاي‌ نفع‌، زيان‌ خواهند برد. امروز اگر استقلالي‌ در مسلمانان ‌مشاهده‌ مي‌شود عامل‌ اصلي‌ آن‌ پيروي‌ از دستورات‌ قرآن‌ و اسلام‌ است‌ و خواهيم‌ ديد روزي‌ كه‌ سلطنت‌هاي‌ اسلامي‌ در سايه‌ همين‌ نكته‌ اساسي‌ قوت‌ گيرند و بدين‌ وسيله ‌مسلمانان‌ عالم‌ در سايه‌ اتحاد و اتفاق‌ واقعي‌ ـ مانند صدر اسلام‌ ـ شرق‌ و غرب‌ عالم‌ رامطيع‌ اوامر خود سازند. حسين‌ شبيه‌ترين‌ روحانيين‌ به‌ حضرت‌ مسيح‌ است‌، ولي‌ مصائب ‌او سخت‌تر و شديدتر است‌ .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 2 تير 1391برچسب:تابش‌ نورامام حسين‌عليه السلام بر قلوب‌ , ] [ 9:41 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب