مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

 "آیه ی شریفه ی55 مائده"

ولی شما تنها خدا و رسول اوست و کسانی که ایمان آورده اند کسانی که نماز را بر پا می دارند و زکات می دهند در حالی که رکوع می کنند.

پیام آیه:1-بنابر مفاد این آیه همان ولایت و سرپرستی که خداوند نسبت به مومنان دارد و پیامبر (ص) نیز از جانب او چنان ولایتی را داراست.حضرت علی (ع) نیز دارای همان ولایت است یعنی سرپرست و صاحب اختیار مومنین بوده و در امور آن ها اولی به تصرف است.

2-البته سایر ائمه ی معصومین (ع)نیز مصداق آیه ی فوق می باشند به خصوص که آیه در مقام بیان صفت ولی با صیغه ی جمع سخن گفته است

"آیه شریفه ی33 همانا خدا اراده کرده است که دور گرداند از شما اهل بیت پلیدی و ناپاکی را و شما را کاملا" پاک و طاهر قرار دهد.

پیام آ یه:1- این واقعه عصمت حضرت علی (ع)حضرت فاطمه (س)و امام حسن(ع)وامام حسین(ع)را اعلام میکند.

2-اهل بیت به معنای خاص یعنی اهل بیت مطهر و معصوم فقط همین پنج نفر از خانواده ی پیامبرند و شامل افراد دیگر خانواده نمیشود زیرا وقتی ام سلمه خواست میان آنها قرار بگیرد پیامبر اکرم (ص) به ایشان فرمود :نه تو همسر من هستی عاقبت نیکویی داری اما اینان اهل بیت من اند.

3-با توجه به این که اهل بیت معصوم اند سخن و عمل آنان معیار و ملاک است و اگر درباره ی احکام یا معارف نظری ارائه کردند آن نظر برای ما حجیت دارد و باید به آن عمل کنیم و آن را بپذیریم.

پیام حدیث ثقلین :1-از این که عترت با قرآن تا روز قیامت پیوند ناگسستنی دارند بر می اید که عترت نیز مانند قرآن از خطا و اشتباه مصون است.

2-وقتی مسلمانان گمراه می شوند که از این دو پیروی نکنند و راهی مستقل از قرآن و عترت پیش گیرند.

3-پیروی و تبعیت از یکی از این دو ممکن نیست وسعادت مسلمانان در گرو پیروی از هر دو است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 19 خرداد 1391برچسب:تداوم رسالت, ] [ 8:4 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب