مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

 ازدواج فرزندان آدم‏عليه السلام‏

 «و بثّ منهما رجالاً كثيراً و نساء»(322)
 خداوند از آدم و همسرش مردان و زنان فراوانى به وجود آورد و از اين تعبير استفاده مى‏شود كه تكثير نسل فرزندان آدم، تنها از طريق آدم و همسرش صورت گرفته است و موجود ثالثى در آن دخالت نداشته است.
 لازمه‏ى اين سخن ازدواج فرزندان آدم (برادر و خواهر) با يكديگر است. زيرا اگر آن‏ها با همسران ديگرى ازدواج كرده باشند، «منهما» تكثير نسل بشر از آن دو صادق نخواهد بود.
 اين موضوع در احاديث متعددى نيز وارد شده است و زياد هم جاى تعجب نيست. چون طبق استدلالى كه در بعضى از احاديث از ائمه اهل بيت‏عليه السلام نقل شده است، اين ازدواج‏ها مباح بود و هنوز حكم تحريم ازدواج خواهر و برادر نازل نشده بود.
 بديهى است ممنوعيت كارى در گرو خداوند است.
 چه مانعى دارد كه ضرورت‏ها و مصالحى ايجاب كند كه در پاره‏اى از زمان‏ها كارى جايز باشد و بعداً تحريم گردد، ولى در احاديث ديگرى تصريح شده كه فرزندان آدم، هرگز با هم ازدواج نكرده‏اند و شديداً به كسانى كه معتقد به ازدواج آن‏ها با يكديگرند، حمله شده است.
 پس با توجه به ترجيح رواياتى كه موافق ظاهر قرآن مجيد است، احاديث دسته اول را انتخاب مى‏كنيم. زيرا موافق آيه‏ى فوق است.(323)
 حضرت نوح‏عليه السلام‏
 
پاسخ حضرت نوح‏عليه السلام به تهمت‏ها و اعتراض‏ها

 قوم نوح‏عليه السلام به پيامبرشان تهمت‏هاى مختلفى زدند، از جمله:
 الف - جنون؛ «فكذّبوا عبدنا و قالوا مجنون وازدجر»(324).
 ب - دروغگويى؛ «بل نظنّكم كاذبين»(325).
 ج - گمراهى؛ «قال الملأ من قومه إنّا لنريك فى ضلال مبين»(326).
 د - برترى‏طلبى؛ «يريد أن يتفضّل عليكم»(327).
 اما اعتراض‏هاى آنان عبارت بود از:
 1 - بشر بودن؛ «قال الملأ الّذين كفروا من قومه مانريك إلاّ بشراً مثلنا».(328)
 2 - پيروان تو افرادى تهيدست و گمنام هستند؛ «ما نريك اتّبعك إلاّ الّذين هم أراذلنا بادى الرّأى».(329)
 مخالفان نوح‏عليه السلام پس از اتهام و اعتراض گام را فراتر نهاده او را تهديد به مرگ كردند و گفتند: اى نوح! اگر دست از دعوت خود برندارى، تو را سنگسار مى‏كنيم؛ «قالوا لئن لم تنته يا نوح لتكوننّ من المرجومين».(330)اما حضرت نوح در پاسخ به تهمت دروغگويى و اعتراض به بشر بودن مى‏فرمايد: من از جانب خداوند با دليل و برهان آمده‏ام و داراى معجزه هستم؛ «أرءيتم إن كنت على بيّنه من رّبّى».(331)
 در ردّ اتهام به گمراهى مى‏فرمايد: من ضلالت ندارم، بلكه رسالت دارم؛ «قال يا قوم ليس بى ضلالة ولكنّى رسول من ربّ العالمين * أبلّغكم رسالات ربّى و أنصح لكم».(332)
 در ردّ اعتراض به اين كه پيروان او افراد تهيدست هستند، مى‏فرمايد: من پيامبر مال و ثروت نيستم كه ثروتمندان را بپذيرم و تهيدستان را طرد كنم. من پيامبر الهى هستم و براى هدايت همه آمده‏ام؛ «و يا قوم لاأسئلكم عليه مالاً إن أجرى إلاّ على اللّه و ما أنا بطارد الّذين ءامنوا».(333)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 6 خرداد 1391برچسب:انسان كامل خليفه‏ ى الهى‏, ] [ 22:25 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب