مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

پروردگار متعال در قرآن كريم سوره نساء آيه 58 ميفرمايد:خداوند به شما فرمان ميدهد كه امانتها را به صاحبانش بدهيد و هنگاميكه ميان مردم داوري ميكنيد خداوند اندرزهاي خوبي به شما ميدهد خداوند شنوا و بيناست.
وملت ايران بايد هوشيارانه و با معيارهاي كاملا اسلامي افراد اصلح را انتخاب نمايند و به فرموده امام صادق(ع) نگاه به ركوع و سجده هاي طولاني افراد نكنيد. زيرا ممكن است عادتي براي آنها باشد كه از ترك آن ناراحت شوند ولي به راستگوئي در سخن و اداي امانت آنها نگاه كنيد.                                   (نورالثقلين جلد 1 صفحه496)
پيامبر اكرم(ص)ميفرمايند:مَن اِستَعمَلَ عَامِلَآً مِنَ المُسلِمِينَ وَ هُوَ يَعلَمُ اَنَّ فِيهِم اَولي بِذلِكَ مِنهُ وَ اَعلَمُ بِكِتابِ اللّهِ وِ سُنَّه نَبِيّه فَقَد خَانَ اللّهَ وَ رَسُولَهُ وَ جَمِيعَ المُسلِمينَ (هركس شخصي را مامور رسيدگي به امور مردم نمايد در حالي كه ميداند در ميان مردم شخصي بهتر از او و آشناتر به كتاب خدا و سنت پيامبرش وجود دارد، يقيناً به خدا و مسلمين خيانت كرده و امام خميني (ره) هم مي فرمايند: انتخاب اصلح براي مسلمين يعني انتخاب فردي كه تعهد به اسلام و حيثيت آن داشته باشد و همه چيز را بفهمد و ممكن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد كه اگر اصلح را انتخاب كرديد كار اسلامي مي كنيد و اين يك محك است براي  خودتان كه تشخيص بدهيد انتخاب براي اسلام است يا براي صلاح خودتان   (صحيفه نور  ج18ص136)
بنا كردن سنت غلط:پيامبراكرم(ص)ميفرمايند:مَن سَنَّ سُنَّه سَيِّئَه كَانَ عَلَيهِ وِزرُها وَ وِزرُ مَن عَمِلَ بِها‌‌‌(هركس سنت ناشايستي را بنا گذارد گناه آن عمل زشت و گناه هركس كه به آن عمل كندبراي اوست)                           (فروع كافي ج5ص9]
آيا علاقه ما به افراد ،گروه،جناح،قوم يا قبيله و مقدم ساختن آنها بر معيارهاي اصيل اسلامي كه همواره تاكيد امام (ره)بوده مقدمه قرار دادن خشت هاي كج در قوانين و سنتهاي اجتماعي امروز و نسل آينده نخواهد بود ؟آيا چنين عملي فريب دادن مسلمين شمرده نمي شود؟
پيامبر خدا(ص)در اين رابطه ميفرمايد:هركس شخصي را از بين ده نفر انتخاب كند در حالي كه مي داند شخصي بهتر و لايق تر و فاضلتري در آن جمع است،به يقين با خدا و رسول خدا و تمامي مسلمين نيرنگ كرده است.
.           (جامع الصغير:ج1ص451 به نقل از مسند ابي يعلي)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 5 اسفند 1390برچسب: انتخابات از ديدگاه ائمه اطهارو امام خميني(ره), ] [ 19:38 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب