مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

 امام باقر عليه السلام

ادع في طلب الرزق في المکتوبة و انت ساجد: يا خير المسوولين و يا خير المعطين! ارزقني و ارزق عيالي من فضلک الواسع؛ براي طلب رزق در سجده نماز واجب اين دعا را بخوان: « يا خير المسئولين و يا خير المعطين ارزقني و ارزق عيالي من فضلک الواسع».1 ؛  اي بهترين سوال شدگان و اي بهترين عطا کنندگان! از بخشش گسترده ات به من و اعضاي خانواده ام روزي ده).

اللهم ان کان رزقي في السّماء فانزله و ان کان في الارض فاظهره،و ان کان بعيداً فقربه، و ان کان فريبا فاعطيه، و ان کان قد اعطيني، فبارک لي فيه، و جنبتي عليه المعاصي و الرّدي؛2 خداوندا! اگر رزق من در آسمان است آن را فرود بياور، و اگر در زمين است آن را آشکار کن، و اگر دور است آن را نزديک بگردان، و اگر نزديک است آن را به من عطا کن، و اگر آن را به من عطا نموده اي براي من در آن برکت قرار ده، و مرا از گناهان و آنچه موجب هلاکت من است دور گردان.

چه نيکوست که ثروتمندان براي طلب پاداش خدا، در برابر مستمندان فروتني کنند، و بهتر از آن اين است که مستمندان به خاطر توکّل بر خدا، در برابر ثروتمندان تکبر ورزند

امام رضا عليه السلام

نظر ابوجعفر عليه السلام الي رجل و هو يقول: اللهم انّي اسالک من رزقک الحلال، فقال ابو جعفر عليه السلام: سالت قوت النبيين؛ قل اللهم اني اشالک رزقاً و اسعاً طبياً من رزقک؛3امام باقر عليه السلام مردي را ديد که مي گويد: خدايا! از روزي حلال تو درخواست مي کنم. به وي فرمود: روزي پيامبران را مي طلبي! بگو: خدايا! از تو روزي گشاده و پاک درخواست مي کنم.

بي نيازي از مردم

پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله  و سلم من ساک اعطيناه و من استغني اغناه الله؛4 هر کس از ما درخواست کند به او مي بخشيم، و هر کس بي نيازي جويد خدا او را بي نياز مي کندعزّ المومن استغناوه عن النّاس؛ 5عزّت مومن در بي نيازي او از مردم است استغوا عن النّاس و لو بشوص السّواک؛ 6 در هر چيزي خود را از مردم، بي نياز بدانيد هر چند به اندازه خرده هاي سر مسواک باشدالغني في القلب و الفقر في اتقلب؛ 7 بي نيازي در دل است و نيازمندي نيز در دل مي باشدليس الغناء في کثرة العرض و انّما الغني غناء النّفس؛ 8 بي نيازي در فراوان بودن مال نيست بلکه در بي نيازي نفس است.

گدااميرمومنان علي عليه السلام

من توکل علي الله سبحانه کفي و استغني؛ 9 هر کس بر خدا توکل کند براي او بس است و بي نياز مي گرددالغي عن الملوک افضل ملک؛ 10بي نيازي از پادشاهان بهترين پادشاهي است الجوع خير من الخضوع؛ 11 گرسنگي بهتر از سر فرود آوردن است کم من فقير غنيّ، و غني مفقر؛ 12بسا فقيري که بي نياز و بسا بي نيازي که فقير است من قنع برزق الله سبحانه استغني عن الخلق؛13 هر که به روزي خداوند سبحان قانع باشد، از مردم بي نياز است ما احسن تواضع الاغنياء لفقراء طلباً لما عندالله، و احسن منه تيه الفقراء علي الاغنياء اتکالاً عل الله؛ 14 چه نيکوست که ثروتمندان براي طلب پاداش خدا، در برابر مستمندان فروتني کنند، و بهتر از آن اين است که مستمندان به خاطر توکّل بر خدا، در برابر ثروتمندان تکبر ورزند

امام سجاد عليه السلام

ما استغني احد بالله افتقر النّاس اليه؛15 هيچ کس به سبب خدا بي نياز نشد مگر آن که مردم به او نيازمند گرديدند.

امام جواد عليه السلام عزّ المومن في غناه عن النّاس؛ 16 عزّت مومن در بي نيازي او از مردم است.

********************************

پي نوشت ها:

1- کافي، ج 2، ص 551 و جامع احاديث الشيعه، ج 15، ص 235.

2- همان، ج 17، ص 39.

3- بحار الانوار، ج11، ص 68.

4- کافي، ج 2، ص 128 و بحارالانوار، ج 71، ص 348

5- المحجة اليضاء، ج 6، ص 57.

6- وسائل الشيعه، ج 6، ص 308، روضة المتقين، ج3، ص 215 و شهاب الاخبار، ص 316.

7- بحار الانوار، ج 72، ص 68.

8- همان. ج 103، ص 20.

9- غررالحکم، ص 655.

10- همان، ص 48.

11- همان، ص 53.

12- همان، ص 552.

13- همان، ص 655.

14- نهج البلاغه فيض، ص 1267؛ صبحي صالح، ص 547 و بحارالانوار، ج 75، ص 123.

15- بحارالانوار، ج 78، ص 161.

16- الدرة الباهره، ص 41 و بحارالانوار، ج 78، ص 365.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 1 دی 1391برچسب:رازهاي ثروتمند شدن در روايات, ] [ 9:24 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب