مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

سپس محدث قمى، متن عربى نامه را ذكر نموده است (7) كه ترجمه آن به طور خلاصه چنين است: «اى مولاى من صلوات خدا بر تو باد، اين عرض حال را به محضرت نوشتم، در حالى كه به پيشگاه تو پناه آورده‏ام، و در مورد بلاهايى كه به من رسيده به پيشگاه تو شكايت مى‏كنم و دست پناهندگى به سوى خدا سپس به تو دراز مى‏نمايم، به خاطر آن چه مرا مغموم نموده و فكرم را به خود مشغول ساخته، و مرا حيران و سرگردان نموده، و قلبم را مشوش و پريشان ساخته... به طورى كه درمانده شده‏ام، و كاسه صبرم لبريز شده و طاقتم طاق گشته است، به تو پناه آورده‏ام، و به درگاه الهى توكل مى‏نمايم، و از تو مى‏خواهم كه مساعدت فرمايى و مرا نجات دهى، چرا كه باور دارم تو در پيشگاه خداوند مقام ارجمند دارى، و سرپرست تدبير، و مالك امور هستى، اطمينان دارم كه در شفاعت من در نزد خدا، شتاب نمايى، با اين باور كه خداوند شفاعتت را بپذيرد، اى مولاى من، من حسن ظن به تو دارم كه به من عنايت‏خاص نموده، و روا شدن آرزويم را تصديق فرمايى، و در مورد نيازهايم كه فراگير هستند مرا يارى فرمايى، اى مولاى من به من لطف كن، بيچاره و بى‏نوا شده‏ام، دستم از همه جا بريده شده، نگاهم به عنايت و توجه ويژه تو است، نمى‏خواهم كه با بى‏توجهى تو، دشمنان مرا شماتت كنند و بگويند مولايشان به آنها بى‏توجه است. و از درگاه الهى مى‏خواهم كه پيروزى سرافرازانه و نزديك، به من عطا فرمايد، كه در پرتو آن، آرزوهايم برآورده شود، و نابسامانى‏ها سامان يابد، و همه ترس‏ها در همه جا نابود شود، خداوند آن چه را بخواهد انجام دهد، و او براى من كافى و نگهبان نيكويى است(8)

تاريخ معاصر و قبل، نمونه هايى را از نيازمندان نموده كه از اين طريق به نتيجه رسيده‏اند، و به عريضه‏هاى افرادى پاسخ مثبت داده شده، و يا آنها راهنمايى شده‏اند، كه در اين جا مجال ذكر آنها نيست.

پى‏نوشت‏ها:

1 . المصباح المنير، و المنجد، واژه قلد.

2 . وسائل الشيعه، ج‏17، ص‏275.

3 . رجال كشى، صفحه 249 (شرح حال عبدالله بن ابى يعفور) .

4 . نحل، 23.

5 . بقره 170.

6 . احتجاج طبرسى، ج‏2، ص‏283; بحار، ج‏53، ص‏181.

7 . در اين باره به كتاب‏هاى: كمال الدين شيخ صدوق، ص‏351، حديث‏49; مصباح المتهجد شيخ طوسى، ص‏406; بحارالانوار علامه مجلسى، ج‏102، ص‏234; نجم الثاقب حاجى نورى، ص‏421; و منتهى‏الآمال محدث قمى، ج‏2، ص‏334 مراجعه شود.

8 . منتهى الآمال، ج‏2، ص‏334.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 31 خرداد 1391برچسب:چگونگى عريضه نويسى به محضر امام (ع) , ] [ 9:4 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب