مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

شرط ديگرى كه در اين آيه ذكر شده اقرار قلبى و تسليم در برابر اوامر خداوند است. معناى اسلام، تسليم است و مسلمان كسى است كه تسليم اوامر حق باشد و عقيده قلبى او با احكام شريعت منطبق باشد .

اگر سخن از شريعت مقدس به ميان مى‏آورد و اگر مردم را به سوى آن فرا مى‏خواند، خود نيز پذيرش كامل داشته و تسليم امر باشد. و قال انني من المسلمين: يعنى اعتقاد قلبى و جازم به اسلام و تعليمات اسلامى. از واژه «قال‏» چنين بر مى‏آيد كه معناى باور داشتن و معتقد بودن است. بنابر اين «احسن القول‏» عبارت است از بهترين و ارزنده ترين سخن كه همانا هيچ سخنى ارزشمندتر و مفيدتر از توحيد و يكتاپرستى نيست. زيرا اگر انسان واقعا موحد باشد و جز خدا چيزى يا كسى را نپرستد و اطاعت نكند، بى گمان خداوند نيز او را به سوى حق و حقيقت راهنمائى مى‏كند كه پرستش چيزي جز اطاعت نيست. او كه شيطان را اطاعت مى‏كند يا نفس اماره را پيروى مى‏نمايد او از خدا دور است و خدا را نمى‏پرستد هرچند در زبان سخن از اطاعت و پرستش خداوند به ميان آورد. عمل صالحا: اين استثنا لازم است‏بيشتر مورد تاكيد قرار گيرد. خداوند مبلغان دين و ناصحان مردم و دعوت كنندگان به سوى توحيد را استثنا كرده است كه بايد خودشان نيز داراى اعمال صالحه و كارهاى شايسته باشند زيرا كسى كه مردم را به سوى حق و آئين الهى دعوت مى‏كند و مبلغ دين است اگر خودش به سخنانش عمل نكند هرگز كلامش در مردم نافذ نخواهد بود و تاثير مثبت نخواهد گذاشت. سخنى در قلب شنونده مؤثر است كه از قلب تراوش كرده باشد و صاحب سخن با عقيده كامل آن سخن را پذيرفته باشد و به آن نيز عمل كند.يعنى بايد گفتار با كردار مطابقت داشته باشد تا در افراد تاثير گذارد. چه بسا مبلغانى كه روز و شب سخنرانى مى‏كنند، خطبه مى‏خوانند، مقاله مى‏نويسند، كتاب تاليف مى‏كنند و امر به معروف و نهى از منكر مى‏نمايند ولى هيچ تاثيرى در ديگران ندارند زيرا از نظر مردم شناخته شده اند و گفتارشان با كردارشان عملا سازش ندارد و اين امر براى همگان مشخص و روشن شده است. اينچنين افرادى حنايشان رنگى ندارد و خود را گول مى‏زنند. در حديث آمده است: «رب تال للقرآن و القرآن يلعنه‏» چه بسا تلاوت كنندگان قرآن كه قرآن آنها را لعن و نفرين مى‏كند. عزيزان مبلغ و روحانى ! اين نكته بسيار مهم و سرنوشت‏ساز و حساس را در قلب خود پيوسته بسپريد كه تا خود به آنچه مى‏گوئيد عمل نكنيد توقع تاثير در جامعه نبايد داشته باشيد. اگر سخن امام خمينى قدس سره فورا به قلب مى‏رسيد و در قلب مؤمنين نفوذ مى‏كرد به خاطر اين بود كه به تجربه براى همگان ثابت‏شده بود كه امام سخنانش با اعمالش مطابقت دارد. اگر امام مردم را به سوى خدا فرا مى‏خواند، خود پيش از همه و بيش از همه با خدا ارتباط نزديك و تنگاتنگ داشت و اگر امام در گوشه نجف يا پاريس شعارى مى‏داد، سى ميليون نفر (جمعيت آن زمان ايران اسلامى) با مشتهاى گره كرده در سراسر شهرها و روستاهاى كشور، همان شعار و همان سخن امام را با فرياد تكرار مى‏كردند و همين امر باعث‏شد كه انقلاب اسلامى با شتاب و سرعت پيش برود و شاه و دار و دسته‏اش را با آن همه قدرت و توان تسليحاتى و پشتيبانى سرنگون سازد و پايه‏ هاى شاهنشاهى را در كشور امام زمان سلام الله عليه منهدم سازد. بنابر اين يكى از كسانى كه به حق شامل اين آيه شريفه است‏شخص حضرت امام خمينى قدس سره است و تا جهان برپا است و شب و روز در حال حركت است‏ خط و رسم و پيام جاودانه او برپا و استوار است و انسان ساز. فرا رسيدن دهه فجر را به تمام مسلمانان بويژه هموطنان عزيز تبريك و تهنيت مى‏ گوئيم و اميدواريم همچنان قاطع، مدافع امام و انقلاب خونين اسلامى باشيم.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:ارزنده‏ترين عمل , ] [ 17:9 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب