مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

ارزش هـا، مـفـاهـیـم و آمـوزه هـای اسـلام ، دارای افقی جهانی و انسانی است که تمام اقوام ، نژادها و ملت ها را در برمی گیرد. در آغاز اسلام ، کسانی که به این دین الهی گرویدند و در راه اعـتـلای آن تـلاش و مـجـاهـدت کردند، فقط مردمان عرب نبودند، بلکه از نژادها و اقـوام مـخـتـلفـی در بـنـای جـامـعه اسلامی شرکت داشتند. در واقع جامعه اسلامی براساس تـنـوع سـلمـان فـارسـی ، صـهـیـب رومـی و بـلال حبشی از جمله کسانی هستند که در بنای ساختمان عظیم جامعه اسلامی ، در کنار مردان قریش و جوانان یثرب به خوبی درخشیدند.

اگر به هویت شخصیت ها و دانشمندان اسلامی نگاهی گذرا بیفکنیم ، می بینیم ، که افراد مختلفی با ملیت ها و قومیت های متفاوت در پی ریزی تمدن رفیع اسلامی سهم داشته اند؛ این موضوع نشان می دهد که اسلام ، دینی است که همه ملت ها را از عرب ، فارس ، ترک ، کـرد، سیاه و... را در آغوش خود گرفته و همگی در سایه ارزش های اسلامی در بنای این تمدن دست به دست هم داده اند.

نـکـتـه مـهـمـی که در اینجا باید به آن اشاره کنم ، موضوع زبان هر ملتی است . همه می دانـیـم کـه زبـان قـرآن ، زبـان عـربی است و شایسته است که هر مسلمانی با هر قومیتی زبـان عـربـی را بـرای درک و فـهـم بهتر قرآن ، فراگیرد. اما این سخن بدین معنا نمی بـاشـد کـه بـه اجبار همه مسلمانان باید تنها به زبان عربی روی آورند. بلکه همه در حـفظ زبان خویش یا یادگیری زبان مورد علاقه خود آزادند که این امر از نظر اسلام به طور کامل تاءیید شده است .

همچنان که لازم نیست هر مسلمانی با فردی از ملت و قوم خویش ازدواج کند، بلکه آزاد است تا با هر مسلمانی ، از هر نژاد و رنگ و ملیتی ازدواج کند، مؤ ید این سخن نیز ازدواج هایی است که در زمان پیامبر گرامی اسلام میان افراد مختلف از قومیت های متفاوت اتفاق افتاد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:امت واحد و قومیت های مختلف, ] [ 16:55 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب