مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

عوامل پیروزی انقلاب اسلامی

عامل مردمی

بدون شک نقش مردم در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست. مردم بودند که با حماسه های بزرگ خویش، نظام ستمشاهی را به زباله دان تاریخ فرستادند. پس از انقلاب نیز همین مردم به پیروی از رهبر خویش، با حضور در انتخابات متعدد، پایه های نظام اسلامی را محکم کرده و با تشکیل سپاه، کمیته، جهاد، دادگاه های انقلاب و...، به مقابله با تهدیدها رفتند و هم زمان با بازسازی کشور پرداختند. بالاترین نوع مشارکت مردم در انقلاب، شرکت در جنگ هشت ساله عراق برضد ایران بود؛ جنگی که قدرت های استبکاری باتمام تجهیزات نظامی بر ضد انقلاب نوپای ایران سازمان دادند و این مردم بودند که به حکم دفاع از اسلام و میهن اسلامی، این بار نیز بدون هیچ گونه چشم داشتی، به جبهه ها روی آوردند و بانثار جان خود و شکستِ خفّت بار دشمن، چشم جهانیان را خیره کردند.

نقش مردم در پیروزی و حفظ انقلاب از منظر مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری، درباره حضور مردم و نقش آن ها در پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی چنین می فرمایند: آن ها [قدرت های بزرگ] نمی دانند که با نظام ما که نه در لفظ و بیان، بلکه در حقیقت و واقعیت به مردم متکی است، چگونه مقابله کنند. قدرت ما از منبعی سرچشمه می گیرد که آن ها از درک آن عاجزند. در دنیا هیچ کس جرأت تعرّض به ما را ندارد و تنها مانعی که جلوی این تعرض را گرفته است، اتّکای ما به مردم و حضور همه جانبه مردم در صحنه است. مردمی که در کالبد نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، در دیگر نظام ها نیست.

رمز پیروزی انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی رحمه الله

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، طولی نکشید که پرتوهای معنوی این بارقه الهی، مرزهای جغرافیایی را در نوردید و مسلمانان جهان را از خواب غفلت بیدار کرد و رستاخیز اسلامی را در سراسر جهان پدید آورد. امام خمینی رحمه الله در معرفی انقلاب اسلامی و بیان رمز پیروزی آن فرمودند: «... این قیام، قیام حق بر باطل بود. قیام عبودیت بر طاغوت بود. قیام انسانیت بر توحّش بود. رمز پیروزی ما در این بود که نهضت ما جنبه معنوی و اسلامی داشت.... این هدیه غیبی بود که [خداوند] به ما داد. این استقلالی که خدای تبارک و تعالی به ما داده و دست اجانب را کوتاه کرده، برای خاطر آن قدرت ایمان و وحدت کلمه بود».

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 13 بهمن 1390برچسب:معجزه قرن بیستم, ] [ 22:31 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب