مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

اثر اين كنجكاوى در زندگى انسان

اگر انسان باين پرسشها كه در خصوص آفريدگار جهان و پديد آورنده نظام واحد آن كه باقتضاء غريزه براى وى جلوه‏گر مى‏شود پاسخ مثبت داده مبدء فناناپذيرى براى پيدايش جهان و گردش نظام شگفت‏آور آن اثبات كرده همه چيز را باراده شكست‏ناپذير وى كه متكى به قدرت و علم بى پايان اوست ارتباط داده است. در نتيجه يكنوع دلگرمى و اميدوارى سراسر وجودش را خواهد گرفت و در سختيها و دشواريهائى كه در مسير زندگى با آنها برخورد مى‏كند و در مشكلاتى كه راه هر گونه چاره‏جوئى را بروى وى مى‏بندد هيچگاه دچار نوميدى مطلق نخواهد شد زيرا مى‏داند كه زمام هر علت و سببى هر چه نيرومند هم باشد بدست تواناى خداى بزرگ است و همه چيز زير فرمان اوست. چنين كسى هرگز باسباب و علل؛ تسليم مطلق نمى‏شود و گاهيكه اوضاع جهان بكام وى پيش مى‏رود مغرور نگشته و باد در دماغ نمى‏اندازد و موقعيت حقيقى خود و جهان را فراموش نمى‏كند زيرا مى‏داند كه اسباب و علل ظاهرى سر خود نيستند و طبق فرمانى كه از پيشگاه خداى متعال دريافت مى‏كنند پيش مى‏روند و بالاخره چنين انسانى درك مى‏كند كه در جهان هستى جز خداى بزرگ بچيز ديگرى نبايد سر تعظيم فرود آورد و نسبت بهيچ فرمانى جز فرمان وى نبايد تسليم مطلق شد. ولى كسيكه بپرسشهاى نامبرده پاسخ منفى داد از آن اميدوارى و واقع‏بينى و بالاخره از اين بلند طبعى و شجاعت فطرى برخوردار نيست. از اينجا است كه مى‏بينم در ملتهائى كه روح ماديت غلبه دارد روزبروز انتحار و خودكشى زيادتر مى‏شود و كسانيكه همه دلبستگى‏شان باسباب و علل حسى است با كوچكترين اوضاع نامساعد از سعادت خود نوميد شده بزندگى خود خاتمه مى‏دهند ولى كسانيكه از نعمت خداشناسى برخوردار هستند هنگاميكه خود را در كام مرگ هم مشاهده مى‏كنند نوميدى بخود راه نمى‏دهند و باينكه خداى توانا و بينائى دارند دلگرم و اميدوار مى‏باشند.حضرت امام حسين (عليه السلام) در آخرين ساعات زندگى خود كه از هر سو هدف تير و شمشير دشمن بود مى‏فرمود: تنها چيزى كه اين مصيبت ناگوار را بر من آسان مى‏سازد آنست كه خدا را پيوسته ناظر اعمال خويش مى‏بينم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 20 دی 1390برچسب:خداشناسى و ملل, ] [ 10:57 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب