مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

زيرا خود انسان و انسانيت خاصيت‏هاى انسانى را براى خود اختيار و انتخاب نكرده بلكه انان آفريده شده و خاصيتهاى انسانى بوى ارزانى شده است همچنين غريزه واقع‏بينى انسان نمى‏پذيرد كه اينهمه اشياء خودبخود و از راه اتفاق بوجود آمده باشد و نظامى كه در هستى دارند سرسرى و بدون حساب پيدا شده باشند در صورتيكه وجدان انسان چنين اتفاق را در چند آجر پاره‏اى كه منظماً رويهم چيده شده باشد نمى‏پذيرد اينست كه غريزه واقع‏بينى انسان اعلام مى‏دارد كه جهان هستى حتماً تكيه‏گاهى دارد كه منبع هستى و ايجاد كننده و باقى نگهدارنده جهان است و آن هستى بى پايان و منبع علم و قدرت، خدا است كه نظام هستى از درياى وجود او سرچشمه مى‏گيرد. چنانكه خداى متعال مى‏فرمايد: الذى اعطى كل شى‏ء خلقه ثم هدى سوره طه آيه 50. خلاصه ترجمه: خداى جهان كسى است كه بهر چيز آفرينش و ساخت مخصوص آنرا ارزانى داشت و پس از آن براه زندگى و بقا رهبرى فرمود.بواسطه همين غريزه تا آنجا كه تاريخ نشان مى‏دهد پيوسته اكثريت جامعه انسانى خدائى براى جهان معتقد بوده و غير از اسلام ساير اديان هم مانند نصرانيت و يهوديت و مجوسيت و بودائيها در اين باره همعقيده و همداستان‏اند و كسانيكه منكر وجود صانع مى‏باشند دليلى بر نفى ندارند و هرگز نخواهند داشت بلكه در حقيقت مى‏گويند دليل بر وجود صانع نداريم و نمى‏گويند بر عدمش داريم. مرد مادى مى‏گويد: نمى‏دانم نمى‏گويد: نيست و بعبارت ديگر يكنفر مادى مردد است نه منكر. خداى متعال در كلام خود باين معنى اشاره نموده مى‏فرمايد: و قالوا ما هى الا حياتنا الدنيا نموت و نحيا و ما يهلكنا الا الدهر و ما لهم بذلك من علم ان هم الا يظنون سوره جاثيه آيه 24. خلاصه ترجمه: گويند زندگى ما همين زندگى محسوس جهان است كه يكى مى‏ميرد و ديگرى زنده مى‏شود و با مرور زمان از ميان مى‏رويم (ديگر پس پرده خبرى نيست) اين افراد باين گفته خود يقين ندارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 20 دی 1390برچسب:اثبات صانع, ] [ 10:53 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب