مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

ائمه اهل بيت در اخبار زيادى مردم را از فكر كردن در پاره‏اى از حقايق كه افراد انسان استعداد فهم آنها را ندارند بشدت نهى نموده‏اند. خداى متعال در دو مورد از كلام خود كتمان حق را در مورد تقيه مجاز مى‏شمرد (سوره آل عمران آيه 28؛ سوره نحل آيه 106). نتيجه اسلام در چند مورد پوشيده ماندن حق و حقيقت را بى مانع بلكه لازم مى‏شمارد: 1 - مورد تقيه و آن جائى است كه اميدى به پيشرفت حق نبوده در اظهار آن خوف خطر مالى يا جانى يا عرضى باشد. 2 - جائيكه حق براى كسى مفهوم نباشد و اظهار آن موجب گمراهى او شود يا باعث استهزاء و اهانت نسبت بساحت مقدس حق گردد. 3 - جائيكه تفكر آزاد بواسطه نبودن استعداد، حق را وارونه جلوه دهد و موجب گمراهى شود.

حفظ منافع افراد و رفع اختلافات:

از بحثهاى گذشته روشت شد كه آئين مقدس اسلام يك روش كامل اجتماعى است . بديهى است كه سعادت كامل يك جامعه و بزرگترين آرزوى افراد اينست كه منافع حياتى آنان را تأمين گردد و از كشمكش‏ها و تجاوزهائى كه زندگى و صفاى آنرا تهديد مى‏كند بقدر امكان جلوگيرى شود تا با خيال آرام در شاهراه تكامل بسير خويش ادامه دهند. منتهاى آرزوى غريزى يك فرد انسان اينست كه در سايه واقع‏بينى در زندگى خود سلامت جسمى و روحى داشته باشد و در حدود امكان مناسبترين خوراك و پوشاك و مسكن را بدست آورد، و با تشكيل خانواده بآرزوهاى جوانى و پيرى خود نائل شود؛ و زندگى آرامى داشته پيوسته در ايمنى و سلامتى بسر برده، و بالاخره در شاهراه انسانيت بدون هيچ مزاحمى بسعى و كوشش خود ادامه داده و از تكامل برخوردار شود. يك جامعه بشرى نيز نسبت بافراد اجزاء خود آرزوئى بالاتر از اين ندارد اسلام باين آرزوى فردى و اجتمائى جامه عمل پوشانيده زيرا روشى را بجامعه بشرى عرضه داشته كه بر اثر پذيرش آن در شعاع واقع‏بينى منافع حياتى افراد محفوظ و اختلافاتشان رفع خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 18 دی 1390برچسب:خودارى از تفكر آزاد اظهار حق, ] [ 15:36 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب