مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

- ادع الى سبيل ربك بالحكمه و الموعظه الحسنه و جادلهم بالتى هى احسن ان ربك هو اعلم بمن ضل عن سبيله و هو اعلم بالمهتدين.
سوره نحل آيه 126.
خلاصه ترجمه: از راه بيان حقيقت و بيان صلاح و فساد كارها و با پند و اندرز نيكو مردم را براه خدا دعوت كن؛ و با بهترين وجهى كه ممكن است در راه اثبات حق با بيگانگان مجادله نما چون خدا به گمراهان و كسانيكه راه يافته‏اند داناتر است.
مقصود: مسلمان براى پيشرفت دين با هر كس مطابق فهمش و بطوريكه براى او مفيد باشد بايد گفتگو كند؛ و اگر بوسيله برهان و پند و اندرز نتوانست كسيرا راهنمائى كند با جدل كه يكى از راههاى اثبات مطلب است بايد او را بسوى حق دعوت نمايد.
6 -
و اذا قرى القرآن فاستمعوا له و انصتوا لعلكم ترحمون.
سوره اعراف، آيه 203.
خلاصه ترجمه: در موقع خواندن قرآن صحبت نكنيد و با گوش دل معنى آنرا فرا گيريد، شايد رحمت خدا شامل حال شما گردد.
7 -
يا ايها الذين آمنوا اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولى الامر منكم فان تنازعتم فى شى‏ء فردوه الى الله و الرسول ان كنتم تؤمنون بالله و اليوم الاخر ذلك خير و احسن تاويلاً.
سوره نساء آيه 62.
خلاصه ترجمه: اى مردم باايمان بدستور خدا و پيغمبر و امامانى كه خدا و پيغمبر اطاعت آنان را بشما واجب نموده‏اند؛ عمل كنيد و اگر بخدا و روز قيامت عقيده داريد اختلافات خود را از روى قرآن و فرموده پيغمبر حل كنيد چون اين روش براى شما بهتر و عاقبتش نيكوتر مى‏باشد.
مقصود: در جامعه اسلامى وسيله رفع اختلاف غير از قرآن و كلمات پيغمبر چيز ديگرى نيست، و هر اختلافى را با اين دو دليل بايد حل كرد و اگر يكنفر مسلمان با منطق عقل رفع اختلاف كند آنهم براى اينست كه قرآن دستور عقل را پذيرفته است.
8 -
فبما رحمه من الله لنت لهم ولو كنت فضا غليظ القلب لانفضوا من حولك فاعف عنهم و استغفر لهم و شاورهم فى الامر فاذا عزمت فتوكل على الله ان الله يحب المتوكلين.
سوره آل عمران، آيه 153.
خلاصه ترجمه: پس بواسطه رحمت و بخشايشى كه از خداى متعال بتو رسيده است اين چنين نرم دل و خوشخو گشتى؛ و چنانچه بدزبان و سنگدل بودى از دور تو پراكنده مى‏شدند، بنابراين از لغزشهاى مردم درگذر و براى آنان از خدا آمرزش بخواه و در كارها با آنان مشورت كن. و چون خدا كسانيرا كه باو توكل مى‏كنند دوست دارد و از آنان پشتيبانى مى‏كند هر وقت در كارى تصميم گرفتى بخدا توكل كن.
چون خوشرفتارى و خيرخواهى و مشورت كردن در امور؛ وسيله انس و محبت است و بايد افراد جمعيت بسرپرست خودشان علاقه‏مند باشند تا او بتواند در آنان نفوذ كند؛ خداوند بسرپرست گرامى مسلمانان دستور خوشروئى و مشاوره را مى‏دهد. ولى براى اينكه ممكن است مردم در فكر خودشان اشتباه كنند دستور مى‏دهد كه بعد از مشورت در تصميم خود مستقل باش، و بواسطه آنكه با اراده خدا كسى نمى‏تواند مخالفت كند در كارها دل بخدا بند و كار خود را باو واگذار كن.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 15 دی 1390برچسب:دين از نظر قرآن, ] [ 8:39 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب