مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

نيروى معنوى نسل جوان ، عشق و اميد و شور و هيجان است كه در دوران شباب به شدت ظهور مى كند. هم زمان با رشد بدن و نمو اندام ، عواطف و احساسات گرمى كه منشاء اساسى بيشتر جنبش هاى بشرى است ، در اعماق جان جوانان بيدار مى شود و با شور و شوق ، آنان را به فعاليت هاى پى گير و خستگى ناپذيرى وامى دارد، و اين خود سرمايه ديگرى است كه در دوران شباب به اختيار نسل جوان قرار مى گيريد.وقتى كه در حضور ما از كلمه بلوغ گفت و گو مى شود، بلافاصله به ياد سرعت رشد بدنى و تغييرات داخلى كه موجب مى شوند دستگاه بدن بتواند كوشش هاى زمان كمال و پختگى را انجام دهد، مى افتيم . آن چه كه ابتدا جلب توجه ما را مى نمايد، جهش بدنى است و اين خود اولين خط سير براى مطالعه در بلوغ است .  

اما در همين زمان و به عنوان حمله متقابله ، چشم انداز جديدى در مقابل ما رخ مى نمايد و بر اثر بيدارى شوق ها و شورها و عشق ها در اين سن ، حساسيت زياد مى شود، حتى در نزد طبايع فعال و جدى ، حاكم بر تمام فعاليت هاى نفسانى مى گردد. پس همراه با جهش بدن ، جهش قلب نيز شروع مى گردد.نزديك شدن اين دو خط سير با يكديگر بر حست اتفاق و تصادف نيست ، بلكه نزديكى آن دو با يكديگر، يكى از دلايل بستگى زندگانى ذهنى و زندگانى خارجى است كه در هر يك از ادوار وجود، مظاهر آن ديده مى شود.(71)اگر جوانان به وضع طبيعى خود متوجه شوند و از عطاياى الهى آگاه گردند، اگر بتوانند در پرتو سعى و عمل از سرمايه هاى گران بهايى كه در جسم و جان دارند استفاده كنند و آنها را در راه تاءمين سعادت مادى و معنوى خود به كار اندازند، توانسته اند از فرصت بى نظير جوانى و شرايط مساعد آن بهره بردارى نمايند.(قال رسول الله صلى الله عليه و آله : فلياءخذالعبد المؤ من من نفسه لنفسه ، و من دنياه لاخرته ، و فى الشبيبة قبل الكبر و فى الحيوة قبل الممات .(72) )رسول اكرم فرموده : بر مرد با ايمان لازم است كه از نيروى خود به نفع خويشتن استفاده نمايد، از دنياى خود براى آخرت خويش ، و در جوانى خود پيش از فرارسيدن ايام پيرى و در زندگى پيش از مرگ .(و عنه صلى الله عليه و آله : ان لله ملكا ينزل فى كل ليلة فينادى يا ابناء العشرين جدوا واجتهدوا.(73) )و نيز فرموده است كه فرشته الهى هر شب به جوانان بيست ساله ندا مى دهد كوشش و جديت كنيد و براى نيل به كمال و سعادت خود مجاهده نماييد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 2 دی 1390برچسب:سرمايه هاى جوانى , ] [ 16:18 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب