مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

روحیه و فرهنگ بسیجی

روحیه و فرهنگ بسیجی

با بررسی‌ ویژگیهای بسیجی ما به این قدرت و عظمت پی‌ می‌بریم که چه چیزی در قلب پر تشویش دشمنان انسانیت از نیروهای بسیجی یک دلاور و شکست ناپذیر و یک فریادگر همیشه قهرمان تبدیل کرده و رعب نیروهای بسیجی را در قلب دشمن انداخته به حکم «والقیفا فی قلوبهم الرعب» آن رعبی که دشمن در دلش نسبت به بسیجی احساس می‌کرد کار خدا بود و علت آن بود که بسیجی‌ها مخلص بودند و آنها الهی شده بودند، راه خدا را می‌رفتند، رضای خدا را جستجو می‌کردند و برای اعتلای کلمه الله از همه چیز و حتی از جان شیرین خود گذشته‌اند و توانستند اسلام و انقلاب را حافظ باشند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌فرماید: «جوانان بسیجی بسیار از خود مایه گذاشتند تا این شرارت عظیم تاریخی را خنثی کردند و اگر جمهوری اسلامی ایران به تنهایی در برابر شیاطین دنیا توانست با این صلابت از کشور خود دفاع کند این نقش نیروهای داوطلب است و بسیجیان عامل درجه اول و در نوک پیکان دفاع از میهن قرار دارند.»

این دیگر یک مقوله و معیار نظامی نیست، این خمیر مایه صیقل دلها و الهی شدن انسانهاست. این یک فرهنگ است. این الگوی زندگی هدف‌دار است. این فرهنگ انسان سازی است، این فرهنگ انسان زیستن است ما امروز همچنان به این فرهنگ نیاز داریم به همین دلیل بایستی همچنان برای تثبیت نظام ارزشی بسیج در این سرزمین تلاش کنیم.

و نکته آخر اینکه: بسیج و بسیجیان با تمام این اوصاف و ویژگیها افتخارش خدمت به اسلام است، افتخار بسیج خدمت به اسلام است افتخار بسیج خدمت به انسانیت است و این افتخار بزرگ برای انقلاب ما فقط با روحیه و فرهنگ بسیجی ما بدست آمده و حفظ آن فقط با حفظ میهن روحیه و فرهنگ میسر است بدین جهت است که رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: فراگیر شدن فرهنگ بسیجی، انقلاب را بیمه خواهد کرد.

اگر این روحیه و فرهنگ بسیجی نبود آیا ما می توانستیم حوادث و بحران های عظیم بر سر راه انقلاب مثل جریان‌های اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی را پشت سر بگذاریم چنان اقتداری بر ای ایران اسلامی، چنان عظمت و افتخاری برای انقلاب اسلامی تضمین نمائیم پس ما به چنین نیروی عظیمی و فرهنگ بالنده نیازمند هستیم تا انقلاب را در پیچ و خم حوادث به سلامت عبور دهیم. امروز بسیجی و نام آن حتی برای دنیای استکباری شناخته شده است چرا که عزت و عظمت ما در درون استقامت و نبرد جانانه نیروهای انقلاب را مدیون همین شجاعان سلحشور بوده‌ایم.

بنابراین ترویج این فرهنگ دفاع و حراست از این روحیه و فرهنگ بر عهده مسئولان امر می‌باشد با حمایت کردن این نیروی مخلص بسیج به فرموده حضرت امام (ره) که فرمودند:

نگذارید پیش کسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند. این جمله امام (ره) خیلی پر معنا و با مسما است این جمله همچنان موضوعیت دارد.

مسئولان امر نباید هرگز بگذارند روحیه و فرهنگ بسیجی به فراموشی سپرده شود نباید بگذارند خود بسیجی‌ها به فراموشی سپرده شوند. این خود کفران نعمت و عملی نابخشودنی است نباید بگذارند کسانی برای به فراموشی سپردن روحیه بسیجی و نادیده گرفتن بسیجی‌ها وسواس شوند تا شامل فرمایش حضرت امام نشویم که فرمودند: اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.

واحد جامعه و سیاست تبیان زنجان-


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 4 آذر 1390برچسب:مبنای تفکر بسیج , اخلاص, ] [ 21:35 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب