مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

می گویند آثار یک نویسنده مانند فرزندانش است و همه را دوست دارد ولی شاید در میان همه آنها اثری باشد که شاخص تر باشد. شما به کدام یک از آثار خود توجه بیشتری دارید؟

بنده به هر کدام از نوشته هایم که توانسته باشد مقصود مرا که همان تبلیغ دین است به بهترین نحو تأمین کرده باشد، بیشتر علاقه مندم و باید بطور کلی عرض کنم که هر کدام از کارهایم که هدف دین را زیباتر و عمیق تر تأمین نماید، برایم ارزشمندتر است که خوشبختانه این مسئله را در بین کاربران سایت تبیان به وضوح مشاهده کرده ام.

شما معمولا چند ساعت در روز کار علمی می کنید؟

از باب تعریف خود این را عرض نمی کنم ولی چون سؤال کردید می گویم، شاید بهتر باشد که سؤال کنید چند ساعت کار نمی کنید چون اگر خانواده ام نیز بپرسید به شما همین را خواهند گفت چون همیشه سعی کردم به آن هدفی که گفتم نزدیک شوم . از شما و هر کس که این مصاحبه را می خواند تقاضا دارم که از خداوند متعال بخواهند که تمام طلاب را در این مسیر یاری کند.

پیشگر

میانه شما با ورزش چطور است؟

بنده قبل از اینکه وارد حوزه شوم زیاد به ورزش می پرداختم مانند کشتی، بدنسازی و فول کنتاک، بعد از ورود به حوزه همتا آنجا که فرصت اجازه می داد ورزش را دنبال کرده ام و اگر مشغولیت زیادی هم پیدا کنم نرمش را حتماً انجام می دهم.

شما غم هایتان بیشتر است یا شادی هایتان؟

غمهای رایج در جامعه ما یا برای از دست دادن داشته هاست یا برای نرسیدن به نداشته ها. وضع مالی ویژه ای ندارم، یک طلبه کاملا عادی هستم؛ هیچ وقت غصه نداشته هایم را نمی خورم و نگران از دست دادن این چندتا هم نیستم. خدا را شکر که از هر دوی این ها فارغیم و می گوییم خدایا به داده و نداده ات شـُکر!

اگر مایلید یک خاطره از زندگی خانوادگی خود بفرمایید.

یادم می آید وقتی وارد حوزه شدم پدرم را از دست داده بودم و اوضاع مالی سختی بر خانواده ما حاکم بود. دو سال بعد که تقریباً 26 سال سن داشتم به فکر ازدواج افتادم و حال اینکه از نظر مالی در موقعیت مطلوبی نبودم. ولی با توجه به آیات و روایاتی که قلباً به آنها اعتقاد داشتم همچون «إن یکونوا فقراء یغنیهم الله من فضله» به فضل خداوند چشم دوختم و با سی هزار تومان شهریه طلبگی برای ازدواج پا جلو گذاشتم. حتی یادم می آید که موقع عقدم که در حرم حضرت معصومه علیهاالسلام توسط آیه الله صفائی بوشهری جاری شد، من حتی 10 تا تک تومانی هم نداشتم اما بعد از ازدواج با تلاش و صبر به همراه هم زندگی خوبی را شروع کردیم بحمدالله با توقع کم و قناعت،تمام آن وعده های خداوند محقق شد، یعنی در زندگی هم رعایت کردیم و هم توکل، شکر خدا الان هم از زندگی ام کاملا راضی هستم.

پیشگر

لطفا بفرمایید چطور با تبیان آشنا شدید؟

بنده از ابتدا سایت تبیان را بعنوان سایتی جامع نسبت به سایتهای اینترنتی دیگر یافتم و دائماً به آن سر می زدم تا اینکه یکی از دوستان به نام آقای عرب، از بنده دعوت کرد تا با این سایت همکاری کنم. و من هم پذیرفتم چون اعتقادم این است که تبلیغ دین در دنیای امروز روشهای گوناگونی از قبیل منبر و کتاب و ... دارد که یکی از این روشها، دنیای مجازی اینترنت است. حتی خود وبلاگی دارم که گاهی در آن مطالبی می نویسم که به لطف خدا مورد عنایت کاربران قرار می گیرد.

به نظر شما نقاط قوت و یا ضعف تبیان چیست؟

به نظر بنده جامعیت سایت تبیان بسیار قابل توجه است. این سایت از بخش های متنوعی تشکیل شده که مخاطب های مختلف و فراوانی را به خود جذب کرده است و کاربران به راحتی می توانند درباره ی موضوعات مختلف اطلاعات مفیدی را بدست بیاورندولی شاید خوب باشد که به یک نکته نیز توجه شود و آن تخصصی کردن بعضی قسمتهای سایت تبیان است به این معنا که در کنار اطلاعاتی که توجه کاربران عام را به خود جلب کرده است بخش های تخصصی نیز وجود داشته باشد تا علاوه بر کاربران عام، پژوهشگران و افراد متخصص نیز بتوانند با مراجعه به سایت اطلاعات مفید و عمیق تری را به دست بیاورند، مانند بخش قرآن یا نهج البلاغه که تخصصی بودن را نیز می طلبدکسی که یک لباس نو و تمیز می پوشد خیلی مراقب است که لکه ای آن را آلوده نکند ما هم که در این ایام به دید و بازدید و صله رحم که تماماً اجر است و ثواب می پردازیم مراقب باشیم تا با رعایت حدود الهی بهترین اوقات را در طلیعه ی سال جدید داشته باشیم

با توجه به اینکه کم کم نوروز در راه است، برای کاربران تبیان جالب است بدانند که شما موقع سال تحویل به چه فکر می کنید؟

بنده در موقع تحویل سال به این فکر می کنم که آنچه را گذشت خداوند ببخشد و آنچه که در سال جدید می آید مورد رضای خداوند باشد و به لطف او نواقص گذشته را برطرف کنم تا امام زمان (عج) نیز از ما راضی باشد.

کربلا

برای کاربران تبیان چه پیام بهاری دارید؟

شاید مهمترین مطلبی که می توانم خدمت هموطنان عزیزم عرض کنم این باشد که ما هیچ وقت یادمان نرود که مسلمان هستیم چه در شادی و چه در عزا خصوصا در دید و بازدیدهای نوروز که همان صله رحم در ادبیات دینی است. این سنت بسیار پسندیده است که مردم ایران آن را در ایام نوروز انجام می دهند ولی باید خیلی مراقب بود که این رفت و آمدها به آلوده به حرام نشود، کسی که یک لباس نو و تمیز می پوشد خیلی مراقب است که لکه ای آن را آلوده نکند ما هم که در این ایام به دید و بازدید و صله رحم که تماماً اجر است و ثواب می پردازیم مراقب باشیم تا با رعایت حدود الهی بهترین اوقات را در طلیعه ی سال جدید داشته باشیم . انشاالله.

لطفا یک عیدی به خوانندگان تبیان بدهید.

چه عیدی بهتر از عیدی معنوی می تواند باشد . یک آیه زیبا از قرآن کریم هست که به درد همه ی ما می خورد که می فرماید « و لا تبخسوا الناس اشیائهم» این آیه در شأن قوم حضرت شعیب علیه السلام است که آنها کم فروشی می کردند. حضرت آیة الله جوادی آملی یک استفاده عامی از این آیه شریفه می کنند که خداوند می فرماید نسبت به مردم کم نگذارید در هر زمینه هر وظیفه ای که دارید کم نگذارید، اگر طلبه ای ، اگر پزشکی ، اگر کارگری و ... اگر هر کسی به این آیه زیبا عمل کند دنیای ما دنیای زیبایی خواهد شد.

و در آخر بفرمایید وقتی این کلمات را می شنوید چه به ذهنتان خطور می کند؟

- تبلیغ

خدمت رسانی

- بقیع

غربت

- تبیان

منبر مدرن

- انتخابات

شکوه مردم

- بین الحرمین

آرزوی دلم

- حضرت عباس علیه السلام

ادب

ضمن آروزی توفیق روز افزون برای شما در سال جدید از اینکه وقت ارزشمندتان را در اختیار ما قرار دادید، متشکریم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:رابطه خودتان با فرزندانتان چگونه است؟, ] [ 18:58 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب