مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

 و ممکن است بعضی انصاف بدهند که با نعمت های خدادادی در محضر خدای بینا و آگاه گناهان زیادی انجام داده اند و کارهای خوبشان آنقدر ناچیز است که خود را تهیدست می بینند برای دلگرمی این دسته نیز خداوند خود را تبدیل کننده بدیها به خوبی ها می نامد ( فاولئک یبدل الله سیئاتهم حسنات آیه 70 سوره فرقان ). سپس به هر بهانه ای کل خطاهای بندگانش را می بخشد و اعلام می کند که نامه عمل شما پاک پاک شده مانند روزی که از مادرزاده شدید حالا کارهایتان را از نوشروع کنید و بکوشید که خطا نکنید و اگر کردید بلافاصله توبه کنید . شب جمعه ؛ شب قدر؛ ماه رمضان؛ روز عرفه؛  زیارت خانه خدا؛ اعتکاف و ... همه از این نوع دعوت نامه های زیبا و امیدوار کننده و فرصت آفرین است . باتوجه به شدت علاقه ای که به شنیدن صدای راز و نیاز بندگانش دارد ( حتی بندگان گنهکار)؛ آنان را به نیایش در نیمه های شب و برپایی نماز شب دعوت می کند( ومن اللیل فتجهد به نافله لک عس ان یبعثک ربک مقاما محمودا ) ( آیه 79 سوره اسرا یا بنی اسرائیل ) یعنی قسمتی از شب را برای نماز نافله بیدار باش امید است که پروردگارت تو را به مقام پسندیده و ستوده شده ای مبعوث کند. اما عده بسیار کمی این دعوت را می پذیرند ووقتی که خداوند بی نیاز نازشان را می خرد رو به سوی او برای عرض نیاز می کنند؛ خداوندی که نه تنها توبه پذیر است و بدی ها را عفو می کند (هو الذی یقبل التوبه عن عباده و یعفوا عن السیئات آیه 25سوره شوری) بلکه حتی توبه کنندگان و کسانی را که می خواهند پاک شوند را دوست دارد(ان الله یحب التوابین و یحب المتطهرین آیه 222 سوره بقره ) با این همه ناز کشیدن ها عده کمی همچون حضرت ابراهیم خلیل در دعای خویش  درخواست می کند که خودش و فرزندانش از برپاکنندگان نماز باشند ( رب الجعلنی مقیم الصلوه و من ذریتی آیه 29 سوره ابراهیم ) .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:, ] [ 20:42 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب