مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

اختلاف زن و مرد از نظر جهاز خلقت

نظريه علماى فيزيولوژى درباره تفاوت جهاز خلقت زن و مرد بقرار زير خلاصه ميشود:
1-
مغز زن صد و سى گرم از مغز مرد سبكتر است يعنى وزن متوسط مغز در مرد بالغ بر 1380 گرم در زن بالغ بر 1250 گرم است265.
2-
جمجمه زن صد گرم از جمجمه مرد سبكتر است.
3-
ريه زن در حدود سيصد گرم از ريه مرد سبكتر است يعنى وزن ريه مرد 1200، زن 900 گرم است.
4-
ضربان قلب زن از قلب مرد بيشتر و وزن آن بمقدار شصت گرم از قلب مرد سبكتر است، يعنى قلب يكمرد بطور متوسط 300 گرم ولى وزن قلب زن 240 گرم است.
5-
وزن متوسط بدن زن در حدود چهار هزار گرم از وزن بدن مرد سبكتر است.
6-
استخوان زن سبكتر از استخوان مرد و استحكامتش كمتر است.
7-
سرعت ضربان نبض زن در هر دقيقه بين ده الى چهارده بيشتر از مرد است، و اين موضوع دليل بر ضعف قوه زن است چنانچه در حيوانات كوچكتر و ضعيف‏تر هم نسبت بحيوانات بزرگتر و قوى‏تر مشاهده ميشود.
8-
حرارت بدن زن تقريباً نيم درجه كمتر از حرارت بدن مرد است، حرارت حد متوسط مرد 37 درجه ولى در زن سى و شش درجه است.
9-
تنفس زن سريعتر از مرد است ولى از شيميائى ناقص است، زيرا هر مرد در هر ساعت يازده گرم كربن كربن مى‏سوزاند و بهمين نسبت از اكسيژن استفاده مى‏كند در صورتى كه زن در هر ساعت بيش از هفت گرم كربن نميسوزاند خلاصه جهاز تنفس در مرد بعلت گنجايش ريه و سينه بمقدار نيم ليتر هوا بيشتر از زن است.
10-
حس لامسه زن كمتر از مرد است و لذا درد را بيشتر تحمل مى‏كند.
11 -
جهاز هاضمه زن ضعيفتر از مرد است و لذا كمتر ميخورد و زودتر گرسنه ميشود266.
12-
خون زن هم از لحاظ رنگ و وزن و هم از جهت تركيب با خون خود مرد تفاوت دارد يعنى خون زن كمرنگتر و سبكتر از خون مرد است و گلبولهاى سفيد در خون مرد بيشتر است و مقدار هموگلوبين ماده آهنى ملونه خون و آلبومين ماده سفيده تخم مرغ و مواد آزتى267 خون زن كمتر از خون مرد است268.
با در نظر گرفتن اين اختلاف شديد و تفاوت عجيبى كه بين زن و مرد از نظر قوا و ساختمان بدنى موجود است آيا ممكن است زنان دوش بدوش مردان در مراحل شئون زندگى اجتماعى بطور متساوى شركت نموده و همگام شوند؟!.
آيا ممكن است كاميونيكه موتورش قدرت كشيدن بيش از ده تن بار ندارد بيست تن بار بر او حمل كرد! آيا معقول است اين بار سنگين را بسر منزل مقصود برساند!.
آيا در يك جامعه متمدن يا بى‏تمدنى كه استعدادهاى ذاتى منظور نشود، مثلاً بارهاى سنگين را كه بايد كاميونهاى با قدرت حمل كنند به ماشينهاى سوارى ظريف كه مخصوص ركاب اشخاص است بار كنند و ماشين سواريها را به بار كشى اختصاص دهن عقلاى دنيا حتى چوپانان صحرا درباره اين جامعه چه نحو قضاوت مى‏كنند پاسخ روشن است.
اشتباه نشود اختلاف قواى زن و مرد برهان نقص خلقت و انحطاط جنس زن نيست، بلكه اين اختلاف قوا بمنظور دو نوع مسئوليت متفاوت اجتماعى است كه هر يك بتناسب مسئوليت خاص طبيعى خوددارى قواى مخصوص و خلقت بخصوصند.
ملل اروپا از اين قانون خلقت بى‏اطلاع نيستند، و ميدانند كه مغز و قواى دماغى و بدنى زن قدرت كشيدن بارهاى سنگين و حساس اجتماع را ندارد، اگر زن قاضى شود در نتيجه غلبه احساسات و عواطف ممكن است با ديدن چند قطره اشك يكمرد جانى و يا در برابر تملق و چاپلوسى يك دزد، تحت تأثير قرار گرفته و بلافاصله او را تبرئه نمايد و از اين رهگذر جامعه به ور شكستگى گرايد.
از اين جهت است كه با همه اعتراف به قانون تساوى حقوق، زنان را در امور مهمه دخالت نداده‏اند بلكه غالباً در يك رشته امور سطحى و پيش پا افتاده‏اى كه هر مغز ضعيفى ميتواند آن را اداره نمايد به آنان واگذار كرده‏اند مانند تمبر فروشى، قبض تلگراف و دفتر نويسى و نظائر آن.
و اگر گاهى به سمت نمايندگى انتخاب شوند براى خالى نبودن عريضه و سرگرمى و آرام ساختن آنان است.
مثلاً كنگره امريكا كه بمنزله مجلس شوراى ملى است داراى 450 صندلى نمايندگى است كه از اين كرسى‏هاى و كالت فقط 11 صندلى به بانوان اختصاص دارد آنهم پس از 43 سال از آغاز كنگره، آنهم از سيصد و پنجاه ميليون جمعيت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 28 مهر 1391برچسب:چگونه اسلام بزنان مقام والا بخشيد, ] [ 9:3 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب