مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

نتیجه
 

با توجه به بیان اقسام عشق و نظر قرآن کریم در این باره، به این نتیجه می رسیم که عشق هدیه ای الهی است که در فطرت همه ی انسان ها به امانت گذاشته شده است، اما چگونگی بروز و استفاده ی انسان ها از آن متفاوت است، برخی با استفاده ی صحیح از آن به سعادت، خوشبختی و بالندگی و کمال می رسند، ولی برخی دیگر با استفاده ی نادرست از آن به بیابان خشکیده ی شقاوت و بدبختی گام می نهند و هر لحظه بیش از پیش از قافله ی انسانیت فاصله می گیرند، همانند آتش که بدون آن نمی توان زندگی کرد، ولی اگر به علت استفاده ی نادرست مقداری از آن در خرمنی بیفتد، یک جا همه ی آن را نابود می کند.
این شیوه ی استفاده ما باز می گردد به این که آیا ما در تشخیص و انتخاب معشوق راه درست را پیموده ایم یا راه نادرست را. نکته ی قابل توجه که به ویژه برای جوانان دارای اهمیت می باشد، این است که آیا عشق های خیابانی می تواند انسان را خوشبخت کند یا خیر؟ پاسخ این پرسش با توجه به تقسیم بندی عشق و آثار مترتب بر هر قسم آن آشکار می شود.
قرآن کریم عشق را بارزترین صفات مومنین می داند (15) و اصیل ترین عشق را، عشق به معشوق حقیقی بیان می کند و خدای تبارک و تعالی را به عنوان عشق حقیقی معرفی می نماید، زیرا خداوند است که همه ی خوبی ها و زیبایی ها را در خود جمع دارد و در عشق نیز انسان دنبال خوبی ها و زیبایی ها می باشد که در معشوق وجود دارد و خود از آن ها بهره ای ندارد، و با عشق به معشوق می خواهد کمبود های درونی خود را جبران کند و نهایت استفاده را از زیبایی های معشوق ببرد.
در این جا این پرسش مطرح می شود که اگر بیش از یک معبود و یک معشوق در عالم وجود ندارد و عشق نیز فقط منحصر در عشق حقیقی است، پس عشق به دیگران به ویژه اولیای خدا چه صورتی دارد. پاسخ این است که خداوند عشق به اولیای خود به ویژه پیامبر اکرم و اهل بیت (ع) را در طول محبت خود بیان می کند و آن دو را یکی می داند.(16)

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 14 آبان 1390برچسب:, ] [ 18:18 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب